جای خالی کرسی تلاوت ویژه بانوان قرآنی در یزد
کد خبر: 4024220
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

جای خالی کرسی تلاوت ویژه بانوان قرآنی در یزد

داور چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به وضعیت مطلوب بانوان یزدی در این دوره از مسابقات، از نبود محفل یا مجمعی ویژه این قشر در استان یزد انتقاد کرد.

اعظم اسکندری، داور و فعال قرآنی یزداعظم اسکندری، داور چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته، با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و افت متسابقان به دلیل عدم برگزاری کلاس‌ها و تمرینات از سطح قابل قبول و خوبی برخوردار بود.

وی ادامه داد: امید است به یاری خداوند متعال، در دوره‌های بعد نیز مسابقات به همین منوال و به صورت حضوری برگزار شود، تا شاهد حضور پررنگ‌تر متسابقان و افزایش سطح کیفی مسابقات باشیم.

اسکندری با اشاره به وضعیت بانوان یزدی در مسابقات قرآن اوقاف گفت: در مرحله نیمه نهایی و نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه، شاهد بودیم بانوان یزدی در مقایسه با دیگر استان‌ها از سطح خوبی برخوردار هستند، اما در صورتی که بیش از اینها فعالیت داشته باشند و در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و محافل قرآنی شرکت کنند، قطعاً شاهد درخشش بیشتر آن‌ها در عرصه مسابقات خواهیم بود.

وی با انتقاد از نبود محفل و یا مجمعی ویژه بانوان قرآنی در استان یزد گفت: اکنون در استان یزد مجامع و محافل قرآنی ویژه بانوان بسیار کمرنگ است. البته مجمع حافظان و قاریان استان یزد در دو بخش آقایان و بانوان در حال فعالیت است اما در صورتی که شرایطی فراهم شود تا بانوان بتوانند در محافل و کلاس‌های قرآنی ویژه بانوان به تلاوت بپردازند، هم محکی برای حضور در مسابقات خواهد بود، و هم جذب افراد بیشتری را در رشته‌های قرآنی شاهد خواهیم بود.

اسکندری افزود: هرچند مؤسسات قرآنی نسبت به تشکیل کلاس‌ها در رشته‌های مختلف اقدام می‌کنند و در شرایط کرونایی نیز به سمت مجازی شدن سوق داده شدند، اما هنوز جای کار بسیار است و باید کلاس‌های آموزشی و محافل قرآنی ویژه بانوان، تقویت و مورد حمایت قرار گیرد.

این فعال قرآنی استان یزد بیان کرد: شایسته است در استان، سرمایه‌گذاری و حمایت بیشتری در بخش بانوان، هم در زمینه آموزش و هم در زمینه مسابقات صورت گیرد. چرا که بانوان یزدی از توانمندی‌های بسیار بالایی در زمینه‌های قرآنی برخوردار هستند و در این صورت، شاهد درخشش هرچه بیشتر آنان در عرصه‌های قرآنی کشور خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha