دانشگاه هنر در یزد ایجاد شود
کد خبر: 4025269
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

دانشگاه هنر در یزد ایجاد شود

سرپرست دانشگاه یزد گفت: ایجاد دانشگاه هنر برای شهر میراث جهانی یزد یک ضرورت اساسی است و دانشکده هنر و معماری این دانشگاه ظرفیت تبدیل شدن به دانشگاه را دارد.

دانشگاه هنر در یزد ایجاد شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس کلانتری خلیل آباد، سرپرست دانشگاه یزد، امروز، 11 دی ماه در بازدید از دانشکده هنر و معماری این دانشگاه اظهار کرد: با وجود کارهای بسیار عظیم و دلسوزانه‌ای که تا به حال برای احیا و توسعه بافت تاریخی انجام شده، متأسفانه برخی از ساختمان‌های ارزشمند در این مجموعه در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه یزد خانه اهدایی اکبر شفیع‌پور، را گنجینه‌ای از میراث ملموس و ناملموس تاریخ سرزمین ایران و شهر یزد دانست و افزود: این ساختمان از منظر فرهنگی دارای اهمیت فراوانی است زیرا با حافظه تاریخی و هویّت اجتماعی ساکنان یزد پیوند خورده است.

کلانتری خلیل‌آباد با ابراز تأسف عمیق از عدم تأمین بودجه برای مرمت و احیای این ساختمان، طی تماسی با مسئولان ارشد استان خواستار توجه جدّی به این میراث فرهنگی ارزشمند شد.

وی در بازدید از طرح توسعه دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز بیان کرد: ایجاد دانشگاه هنر برای شهر میراث جهانی یزد یک ضرورت اساسی است و این دانشکده قابلیت آن را دارد تا با تأسیس رشته‌های جدید نظیر فرش، صنایع دستی، عکاسی، انیمیشن و مرمت آثار تاریخی به دانشگاه تبدیل شود.

کلانتری با اشاره به اینکه از این پس، توسعه و احیای فضاهای کالبدی دانشکده هنر و معماری در اولویت طرح‌های عمرانی دانشگاه قرار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان ذی‌ربط در استان، بتوان با خرید و اهدای برخی از ساختمان‌های موجود در مجاورت این دانشکده، گام مهم و مؤثری را در مسیر توسعه آن و تقویت پیوند با جامعه برداشت.

یادآور می‌شود دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد فعالیت خود را از سال 1368 به عنوان اولین دانشکده معماری خارج از تهران در خانه رسولیان واقع در بافت تاریخی یزد آغاز کرده است که با گذشت زمان، تدریجاً به تعداد خانه‌های قدیمی این مجموعه افزوده شد. هم اکنون تعداد 16 پلاک ثبتی و 23 حیاط از مجموع خانه‌های مرتبط به یکدیگر در دو محله تاریخی سهل ‌ابن علی و گلچینان به دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد تعلق دارد.

انتهای پیام
captcha