آخرین وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد
کد خبر: 4025400
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

آخرین وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در سال ۱۳۸۶ به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد پرداخت.

مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سیدمجتبی حسینی‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در سال ۱۳۸۶ به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد پرداخت و اظهار کرد: پروژه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: ۷۲۱ طرح و پروژه با اعتبار اولیه ۱۷۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که ۲۱۶ میلیارد تومان طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ به اعتبارات سفر افزوده شد؛ همچنانکه در سال جاری هشت میلیارد تومان دیگر به استان اختصاص داده شد و مجموع اعتبارات سفر تاکنون به بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

حسینی‌پور افزود: استان یزد در راستای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب سفر و با توجه به مقتضیات، درخواست توسعه برخی از طرح‌ها را ارائه کرد که با موافقت روبرو شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد افزود: سه طرح خوابگاه دانشکده علوم قرآنی میبد، تکمیل کتابخانه مرکزی یزد و تکمیل بیمارستان شهید رهنمون، پارکینگ بیمارستان و بیمارستان بحران در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از محل ردیف سفر، اعتبار دریافت کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به موقعیت بیمارستان شهید رهنمون، پارکینگ از ضروریات طرح بود که به آن اعتبار داده شده است، همچنین به خاطر فراگیری بیماری کرونا، سال گذشته پیشنهاد ایجاد بیمارستان بحران در جوار بیمارستان شهید رهنمون ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد همچنین به مصوبات توصیه‌ای سفر ایشان نیز اشاره کرد و مطالعه و اجرای باند دوم محور یزد - طبس، تکمیل مطالعات و اتصال راه آهن یزد به خط آهن اصفهان - شیراز و آبرسانی خط دوم به استان یزد ذکر کرد.

حسینی‌پور در مورد راه‌اندازی طرح راه آهن یزد - اقلید گفت: این طرح با اعتبارات خوبی که اختصاص یافت، هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و با تزریق اعتبار جدید ۲۵۰ میلیارد تومانی تا پایان سال، امید است تا خردادماه سال ۱۴۰۱ فاز اول آن به بهره برداری برسد.

وی همچنین درباره باند دوم محور یزد-طبس گفت: ۲۴ کیلومتر محور به بهره برداری رسیده، ۴۳ کیلومتر در دست اجرا است و بقیه محور در محدوده استان، در قالب قرارداد مشارکتی دنبال خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد همچنین درباره طرح بزرگ خط دوم انتقال آب به یزد گفت: طرح تغییراتی در مسیر خط داشته و از بهشت آباد به خرسان منتقل شده است، ۶۰ کیلومتر آن اجرا شده، در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و امید است با پیگیری‌های مجدانه استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد تداوم عملیات این طرح بزرگ باشیم.

انتهای پیام
captcha