حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم نقش والایی دارد
کد خبر: 4025591
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم نقش والایی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم و به ویژه در تبیین و مفهوم شناسی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نقش والایی دارند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 12 دی ماه در دیدار با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان یزد بر لزوم پیاده‌سازی معارف اسلامی در جامعه تأکید و اظهار کرد: نباید به پژوهش‌ها و تألیفات اکتفا کرد بلکه لازم است جهت پیاده‌سازی و گسترش علوم، معارف و اخلاق اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: معنویت و اخلاق زیر بنا و جهت‌دهنده به تمام حرکت‌ها و فعالیت‌ها است و برای رسیدن به جامعه‌ای اسلامی باید برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد تحول در تمام عرصه‌ها باشیم.

امام جمعه یزد به ضرورت توجه به معرفت شناسی از دوران کودکی اشاره کرد و گفت: شناخت خدا و معرفت‌شناسی از دوران کودکی باید آموزش داده شود تا فرزندانمان با فطرت الهی خود آشنا شده و رشد کنند.

ناصری ادامه داد: اتصال علم به دین و معنویت ضروری است و آموزش و پرورش باید تلاش کند تا کودکان و نوجوانان در کنار درس و علم آموزی با توحید و فطرت الهی خود نیز آشنا شوند.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی تصریح کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و محافل مذهبی و همچنین گسترش آموزش‌های غیرحضوری، نوجوانان و جوانان ما در استفاده از فضای مجازی دچار آسیب‌هایی شده‌اند که نیاز است برای مقابله با این آسیب‌ها راهکارهای مناسب و عملی ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: گروه‌های علمی و تخصصی باید مباحث دینی و معرفتی را به صورت ساده و کوتاه تدوین کنند و این مطالب با شیوه‌های جذاب به دانش آموزان ارائه شود تا بعد از گذشت چند سال نوجوانان کاملاً با مباحث معرفتی و خداشناسی آشنا شوند.

وی افزود: حوزه علمیه باید با اتکا به خداوند متعال و با اخلاص و حرکت جهادی در زمینه هدایت دینی نوجوانان و جوانان فعالیت کند و با برنامه ریزی و راهکارهای عملی از تلاش و کوشش مأیوس نشود.

ناصری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: لازم است مفاهیمی همچون خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، کاملاً مفهوم شناسی شود و اینکه مراد از این واژه‌ها چیست و چگونه می‌تواند این مفاهیم را محقق کرد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم و به ویژه در تبیین و مفهوم شناسی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نقش والایی دارند و نیاز است در این زمینه بیش از گذشته فعالیت منجسم و گسترده داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمدن اسلامی خواست امام راحل (ره) بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان حضرت امام خمینی (ره) از برپایی حکومت اسلامی صحبت می‌کرد خیلی‌ها با فرمایشات ایشان مخالفت کرده و حتی بعضی ایشان را تمسخر کرده و می‌گفتند با وجود رژیم شاهنشاهی برپایی و استقرار حکومت اسلامی امکان ندارد ولی حضرت امام (ره) با همت و اخلاصی که داشت هیچگاه مأیوس نشد و انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد، امروز نیز ما وظیفه داریم جهت نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله تمدن سازی تلاش کنیم و با برنامه ریزی درست شاهد تحول در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha