دانش فنی و تخصصی مهندسان باید در خدمت مردم باشد
کد خبر: 4028360
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

دانش فنی و تخصصی مهندسان باید در خدمت مردم باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد، صداقت، امانت، درستی و دلسوزی جامعه مهندسان را زمینه‌ساز جلب اعتماد مردم دانست و گفت: دانش فنی و تخصصی نظام مهندسی ساختمان باید در خدمت مردم باشد.

نشست هیئت مدیره نظام مهندسی با رئیس کل دادگستری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 23 دی ماه در نشست با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد اظهار کرد: تا مادامی که رابطه مردم و نظام مهندسی تنها خلاصه در رابطه مالی و اخذ امضا بدون دریافت خدمات هماهنگ باشد، موجب اعتبارزایی برای نظام مهندسی نشده و اطمینان مردم به این سازمان تقویت نخواهد شد.

وی ضمن تبریک به هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی یزد، تصریح کرد: هیئت مدیره جدید می‌تواند با فکری نو، اندیشه‌ای جدید و افق دید بلند، جایگاه و اعتبار این سازمان را ارتقا بخشد.

این مقام قضایی، ایده تسهیل و تسریع فرایند صدور پروانه از سوی هیئت مدیره جدید را به فال نیک گرفت و بیان کرد: تنها با امور سلبی نمی‌توان برنامه‌ها و اهداف سازمان را پیش برد بلکه باید با برنامه‌های ایجابی در کنار مردم ایستاد و خدمت کرد.

وی رعایت مقررات ملی ساختمان‌سازی را الزامی دانست و گفت: عدم رعایت الزامات این حوزه، آسیب‌های جبران ناپذیری را در حوزه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، صداقت، امانت، درستی و دلسوزی جامعه مهندسان برای مردم را زمینه‌ساز جلب اعتماد مردم دانست و گفت: اگر رابطه بین مالک و مهندس منحصر به مسئله مالی نباشد و صداقت و دلسوزی در این ارتباط حکمفرما شود، بدون شک در استفاده از دانش و تخصص فنی این قشر از سوی مردم اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: تمام مراحل ساخت و ساز، نیازمند حضور مهندسان در رشته‌های مختلف است اما اینکه مردم با نظام مهندسی تنها به اخذ امضا بسنده می‌کنند و خدمات مهندسی را از جای دیگر تأمین می‌کنند، موضوعی است که نیاز به آسیب شناسی دارد.

دهشیری از آمادگی دستگاه قضایی استان جهت استفاده از ظرفیت سازمان و همچنین، آموزش به سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت منابع انسانی و معاونت توسعه حل اختلاف آمادگی دارند در زمینه مختلف در کنار سازمان نظام مهندسی برای تسریع و تسهیل خدمات به مردم باشند.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه و بهره‌گیری از قالب هنر برای تبیین نقش و جایگاه سازمان نظام مهندسی تأکید کرد و گفت: برای شناساندن نقش و جایگاه اثرگذار سازمان نظام مهندسی باید از ظرفیت‌های مختلف برای ارتباط با مردم استفاده کرد.

یادآور می‌شود در این نشست، مجتبی فرهمند، رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف این سازمان پرداخت.

انتهای پیام
captcha