«راهیان نور» از سر گرفته می‌شود / اعزام 10 هزار یزدی
کد خبر: 4028796
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

«راهیان نور» از سر گرفته می‌شود / اعزام 10 هزار یزدی

استاندار یزد، اردوهای «راهیان نور» را از تأثیرگذارترین اقدامات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و از اعزام 10 هزار نفر به این اردو خبر داد.

نشست ستاد راهیان نور یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد امروز، 25 دی ماه در نشست ستاد راهیان نور استان اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یکی از تأثیرگذارترین اقدامات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که متأسفانه به دلیل اپیدمی کرونا مدتی بود تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون واکسیناسیون کرونا انجام شده و در مرحله سوم هستیم، مقرر شد امسال 10 هزار نفر از جوانان و مشتاقان، به این اردو اعزام شوند و تمامی اقداماتی که در راستای پشتیبانی و برگزاری این اردوها لازم است در این نشست تصمیم‌گیری شد.

استاندار یزد بیان کرد: اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت بیشتر از دوران دفاع مقدس و تجدید پیمان با شهدا است لذا بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس پس از دو سال و به دلیل شیوع کرونا مجدد از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ملی یک هزار شهید دانش آموز گفت: این کنگره باید با محوریت دانش آموزان اجرایی شود و همانند کنگره چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد با برنامه‌های متنوع و جذابی همراه باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این کنگره یاد و خاطره شهیدان زنده نگه داشته شود و پیروی از سبک و سیره شهدای والامقام استان دارالعباده و دارالعلم از سوی اقشار مختلف بویژه دانش آموزان رقم خورد.

احسان ملکی، مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست، با ارائه آماری از اعزام اردوهای راهیان نور در سال‌های گذشته گفت: اعزام‌ها در سه دسته دانش آموز، دانشجو و اقشار و محلات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 96 در مجموع 17 هزار نفر، در سال 97 در مجموع 15 هزار نفر و سال 98 با توجه به شیوع کرونا هشت هزار نفر اعزام صورت گرفت و امسال اردوهای راهیان نور پس از دوسال با اعزام نزدیک به 10 هزار نفر مجدد از سرگرفته خواهد شد. 

ملکی با اشاره به اجرای طرح راهیان نور مجازی گفت: برای اولین بار راهیان نور مجازی در استان اجرایی شد که در قالب مستند - فیلم در پنج قسمت 21 دقیقه ای ضبط و در شبکه استانی پخش شد.

انتهای پیام
captcha