رشد جمعیت به سیاست‌های تشویقی نیاز دارد
کد خبر: 4029095
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

رشد جمعیت به سیاست‌های تشویقی نیاز دارد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: چنانچه مدیریت اقتصادی جامعه به نحو احسن صورت گیرد، سیاست‌های تشویقی نیز در زمینه رشد جمعیت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: مخاطب اصلی ما در بحث جمعیت، خانواده است و مقصد و منتهای این بحث به خانواده باز می‌گردد، اما باید در میان خانواده‌ها بحث از جمعیت مطلوب رواج پیدا یابد.

وی ادامه داد: در این باره اقدامات بسیاری صورت گرفته که قابل تقدیر است با این حال پاسخگوی ظرفیت جامعه نیست و چنانچه مدیریت اقتصادی جامعه به نحو احسن صورت گیرد، سیاست‌های تشویقی در خصوص جمعیت، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

زارع با اشاره به ضرورت مشخص کردن هدف به عنوان اولین اصل در تشکیل خانواده گفت: بدون تعیین هدف، بحث درباره سایر مسایل مربوط به خانواده و زندگی مشترک غیر ممکن است و عدم پذیرش مسائل مرتبط با زندگی مشترک مطابق دستورات دین از سوی عده‌ای خاص به معنای عدم پذیرش حکم دین نیست، بلکه به این دلیل است که هدف این افراد، بسیار متفاوت از اهدافی است که دین انسان‌ها را به سوی آنها فرا می‌خواند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه مبحث جمعیت در زمره مباحث سبک زندگی است گفت: تغییر در سبک زندگی به تفسیر ما از زندگی بستگی دارد و نوع نگرش به زندگی است که می‌تواند درباره چگونگی فکر کردن به فرزندآوری تعیین کننده باشد و زمانی که هدف از تشکیل خانواده مشخص نباشد، تربیت درست فرزندان نیز محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: احساس نیاز به پدر یا مادر شذن یک نیاز غریزی است که در هر انسانی وجود دارد و به صورت طبیعی در همه انسان‌ها زمانی که به حدی از رشد می‌رسند ایجاد می‌شود و چنانچه شخصی از این احساس غریزی و روحی محروم باشد باید به دنبال ریشه آن باشد.

زارع گفت: انسان به گونه‌ای آفریده شده که به زندگی با دیگران نیازمند است و خانه‌های خلوت این نیاز را برآورده نمی‌کند در نتیجه خلأ ناشی از برآورده نشدن این نیاز از سوی رسانه پر می‌شود.

وی ادامه داد: دومین نتیجه نیز گرایش شدید به محیط بیرون از خانه است. در حالی که باید خانه محیطی برای آرامش و نشاط باشد و خانه‌های خلوت نمی‌توانند این کارایی را تحقق بخشد.

زارع با تأکید بر نقش کودک در نشاط خانواده گفت: شادابی و نشاطی که بزرگترها از کودک دریافت می‌کنند، ریشه در نوع آفرینش انسان دارد گاهی محروم بودن از این احساس به دلیل نگاهی است که انسان به مشقات فرزندآوری دارد و زمانی که مردم به داشتن فرزند بیشتر تشویق شوند بدون تردید باید وظیفه خود را در مسیر تربیت فرزند نیز شناخته و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند به سخنان مقام معظم رهبری در تیرماه 1360 در این باره اشاره کرد و گفت: اولین و اساسی‌ترین و پر اهمیت‌ترین شغل زن مادری است و برای تحقق این مهم، عاطفه لازم است زیرا خداوند این موجود را با این عواطف خروشان آفریده تا نقش مادری به خوبی محقق شود و چنانچه این نقش محقق نشود نسل انسان منقطع شده یا انسان‌هایی وارد جامعه می‌شوند که اشخاص قابل اعتمادی نیستند.

انتهای پیام
captcha