آشفتگی فرهنگی در گردشگری یزد اصلاح شود
کد خبر: 4029207
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

آشفتگی فرهنگی در گردشگری یزد اصلاح شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به وجود آشفتگی فرهنگی در صنعت گردشگری گفت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری باید به این مسئله توجه کند که آداب گردشگری متناسب با فرهنگ میزبان باشد.

سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 26 دی ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: گردشگری برای گروه‌های غیر رسمی که هیچ‌گونه مجوزی نمی‌گیرند، باید با نظارت بیشتری همراه باشد و متأسفانه اکنون آشفتگی فرهنگی وجود دارد و ما در کشور قوانین مدون و نیروی لازم را داریم اما از ظرفیت اداری و این نیروها استفاده نشده است.

مدرسی افزود: وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری باید به تمام معنا به این مسئله توجه کند که آداب گردشگری باید متناسب با فرهنگ میزبان باشد و هتل‌ها، کافی شاپ‌ها و خانه‌های سنتی که در یزد فعالیت دارند به عنوان سفیران فرهنگی شهر مذهبی دارالعباده یزد هستند و متأسفانه برخی نگرانی‌ها در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار کرد: برخی از اقداماتی که در اماکن گردشگری و یا فروشگاه‌های صنایع دستی انجام می‌شود، هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ دارالعباده یزد ندارد و لذا باید نظارت بیشتری توسط ارگان‌های مرتبط و ناظران صورت گیرد و امیدواریم مثل بسیاری از فعالیت‌ها این مشکل نیز در دولت مردمی سیزدهم برطرف شود.

امام جمعه بخش مرکزی گفت: در مسئله دیگر متأسفانه در قانونی که اخیراً در دادگستری اجرا می‌شود، سرقت‌های زیر 20 میلیون تشکیل پرونده داده نمی‌شود و همین مسئله باعث نا امنی در بین مردم شده و از مجلس شورای اسلامی و دادگستری درخواست داریم کارها را مشکل‌تر نکنند و این قوانین باعث ناامنی نشود.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این نشست گفت: فعالیت‌هایی که در شورای فرهنگ عمومی اجرا می‌شود، باید ضمانت اجرایی داشته باشد و همچنین همه موارد تدوین شده و طبق صورتجلسه اعلام شده، اعلام شود.

وی بیان کرد: ما نیز دغدغه موارد فرهنگی دارالعباده را درک می‌کنیم و باید منطبق با فرهنگ یزدی‌ها باشد و برخی از این موارد نیازمند تدوین قانون است و یا باید برخی قوانین اصلاح شود.

دهشیری افزود: به عنوان مثال در مورد قانون کاهش مجازات زندان تبدیل آن طبق مصوبه‌ای که در مجلس تصویب و ابلاغ شده تا سقف زیر بیست میلیون در صورت رضایت شاکی، قاضی می‌تواند زندانی را آزاد و یا پرونده را مختومه کند و گاهاً در تصویب قانون موارد و تبعات آن اندیشیده نمی‌شود و در این مورد برخی از قوانین نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: با تلاش اساتید دانشگاه یزد طرحی تهیه شده و به عنوان پیوست فرهنگی تدوین شده است همچنین با توجه به اینکه فضای مورد نیاز و نیروی متخصص دو نیاز بخش گردشگری است لذا آمادگی داریم در رشته‌های هتلداری به عنوان شهر جهانی یزد رشته‌های مرتبط را راه اندازی کنیم و در بخش گردشگری نیز در زمینه آموزش نیروها نهایت همکاری را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha