شهادت در راستای تحقق هدفی مقدس رقم می‌خورد
کد خبر: 4029849
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

شهادت در راستای تحقق هدفی مقدس رقم می‌خورد

استاندار یزد شهادت را مرگ آگاهانه و در راستای تحقق یک هدف مقدس دانست و گفت: شهدا مصداق بارز ترکیب منطق عارف و مصلح هستند.

کنگره گمنامان شهید یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 29 دی ماه در اولین کنگره گمنامان شهید استان، با اشاره به خطبه 102 نهج البلاغه اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: «یُجَاهِدُهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ قَوْمٌ أَذِلَّةٌ عِنْدَ الْمُتَکَبِّرِینَ فِی الْأَرْضِ مَجْهُولُونَ وَ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفُونَ» در واقع امام در این بخش در توصیف بعضی از بندگان خالص خدا فرمودند: این افراد در زمین شناخته شده نیستند اما در آسمان شناخته شده و مشهور هستند.

وی شهادت را مرگ آگاهانه و در راستای تحقق یک هدف مقدس دانست و اظهار کرد: در همه ملت‌ها و تمدن‌ها واژه‌های نظیر دانشمند، معلم، کارگر و هنرمند به دلیل معنا و مفهوم آنها، واژه‌های مقدس هستند اما در رأس همه واژه‌هایی که قداست دارند، واژه شهید از قداست بالاتری برخوردار است و زمانی که بخواهند به سایر واژه‌ها ارزش و قداست دهند آن واژه‌ها را با مقام شهادت مقایسه می‌کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه منطق شهید دارای دو رکن است، بیان کرد: یک رکن آن منطق یک مُصلح دلسوخته که دل در گرو اجتماع داده است و رکن دوم منطق یک عارف شوریده‌ که دل در گرو خدا داده، است لذا مصداق بارز ترکیب منطق عارف و مصلح؛ شهدا هستند. شهیدان علاوه بر عارف بودن، مصلح نیز هستند که نمونه آن شهید والامقام مهدی فتوحی است.

وی وظیفه مسئولان را اخلاص در برابر خدا، اطاعت در برابر ولی امر و صداقت و خدمتگذاری در برابر مردم و خانواده‌های معظم شهدا دانست و گفت: مشکلات موجود یک روز ایجاد نشده و در یک روند نامتناسب و نامتوازنی شکل گرفته که به هر حال خود را موظف به پیگیری و حل آن‌ها می‌دانیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه‌های مطرح شده در کنگره، در خصوص مسائل حوزه آب استان اشاره و بیان کرد: با تدابیر نماینده ولی‌فقیه در استان، دغدغه‌مندی اعضای شورای فرهنگ عمومی، موضوعات مطرح شده در سفر رئیس جمهور به استان یزد و تأکید شخص رهبر معظم انقلاب به حل مسائل آب چهار استان به ویژه یزد، اقدامات کوتاه مدتی با اعتبار دو هزار میلیارد تومان جهت افزایش تاب‌آوری آبی یزد از 24 ساعت به 10 روز انجام خواهد شد.

فاطمی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است که خط انتقال آب خرسان برای انتقال 140 میلیون متر مکعب آب شرب به یزد اجرا و از طرفی انتقال آب عمان را پیگیری کنیم‌ تا یزد به یک پایداری مناسبی در حوزه آب برسد.

وی به موضوعات مطرح شده در خصوص آلایندگی هوا اشاره و تصریح کرد: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ممنوعیت بارگذاری هرگونه صنایع آلاینده در کریدور مهریز- عقدا تصویب شد، همچنین در استان به سمتی حرکت خواهیم کرد که مسائل و مشکلات این حوزه، هرچه زودتر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر حل شود.

انتهای پیام
captcha