5 ویژگی حضرت خدیجه(س) / نقش زنان در جامعه امروزی
کد خبر: 4030073
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

5 ویژگی حضرت خدیجه(س) / نقش زنان در جامعه امروزی

عضو فقهای شورای نگهبان حضرت خدیجه(س) را الگویی بی‌بدیل برای بانوان دانست و به 5 ویژگی این بانوی بزرگوار اسلام و نقش زنان در جامعه امروزی اشاره کرد.

آیت الله مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبانبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان، امروز، 30 دی ماه در آیین اختتامیه سومین همایش ملی «بانوی هزاره اسلام» بزرگداشت حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: هر چند خدیجه کبری 1400 سال قبل می‌زیست اما آنچنان علو مرتبه دارد، که بزرگداشت چنین بانویی امری شایسته و مؤثر در تربیت جامعه بویژه بانوان است.

وی خدیجه کبری را الگویی بی‌بدیل برای آحاد جامعه دانست و با اشاره به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اسلام گفت: دورانی سیاه‌تر و تیره‌تر پر از ظلمات و جهل و ستم کمتر یافت می‌شود نسبت به دورانی که خدیجه(س) در جزیره العرب و مکه به سر می‌برد زیرا که در آن شرایط خدیجه(س) توانست همه تیرگی‌ها را بشکافند و لایه‌های جهالت را کنار زده و بتواند نور محض را ببیند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: امروز نیز باید از این بانوی بزرگوار درس گرفت و توانا باشیم و حقیقت را در بدترین وضعیت دید و انتخاب کرد علاوه بر اینکه ایشان در آن شرایط از سرزنش کنندگان نیز در امان نبود. 

مدرسی با اشاره به اینکه مال نباید انسان را مغرور کند بیان کرد: اغلب افراد اگر نعمتی به آنان روی آورد، خود را نمی‌شناسیم و به وظیفه خود عمل نمی‌کنیم اما خدیجه(س) با آن ثروت  فراوان، ابتدا برای پیامبر فدا و سپس در راه حضرت انفاق کرد و لذا هر چه داشت در راه خدا انفاق کرد و چه بسا ثروت خدیجه نبود مسلمانان در شعب ابی طالب تاب نمی‌آوردند.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب همسر نباید به مال و عناوین اجتماعی نگاه داشت گفت: در این زمینه باید ملاک‌های معنوی و اساسی را در نظر گرفت و خدیجه(س) در این زمینه این گونه عمل کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به دیگر ویژگی‌ خدیجه(س) گفت: خدیجه با همه مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی داشت و همچنین مسئولیت سنگینی که بعد از ازدواج با پیامبر اکرم(ص) بر دوش داشت، در فرزندآوری کوتاهی نکرد و لذا این مهم یکی از مسائلی است که باید در جامعه امروزی مورد توجه باشد چرا که با تبلیغات دشمنان شاهد کاهش جمعیت بوده‌ایم و لذا باید با اقدام مناسب در جهت افزایش جمعیت حرکت کرد.

وی بیان کرد: برای ازدواج در صورتی که شرایط ایجاب می‌کند نباید سن را در نظر گرفت و با اختلافاتی که در زمینه سن ازدواج حضرت با پیامبر وجود دارد ولی طبق نظر مشهور، سن خدیجه(س) فزون از سن حضرت محمد(ص) بود.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: اقشار مختلف بویژه بانوان باید با تأسی از این بانوی بزرگوار و در شرایط مختلف در جامعه به ایفای نقش پرداخته و به فرزندآوری و رشد جمعیت مسلمانان و شیعیان توجه لازم داشته باشند.

انتهای پیام
captcha