دولت جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرد
کد خبر: 4030164
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

دولت جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرد

امام جمعه شاهدیه بیان کرد: ‏یکی از انتظارات رهبر انقلاب و مراجع معظم تقلید و مردم از دولت این است که جلو این گرانی‌های افسار گسیخته را بگیرند که با یک نظارت جدی و قاطع بر بازار و رونق تولید این کار شدنی است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، اول بهمن ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به  فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و فرزند بزرگوارش امام راحل اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا(س) از جهاتی از امور استثنایی و منحصر به فرد در تاریخ خلقت بشر است.

وی ادامه داد: ‏هنگامی که اراده حق تعالی بر این تعلق گرفت که دنیا را با نور صدیقه اطهر روشن کند، به پیامبر پاک و مصفی دستور می‌دهد که چهل روز معتکف شود، روز و شب به عبادت مشغول شود تا زمینه انعقاد نور صدیقه اطهر فراهم شود.

دهقان نیری افزود: آنگاه که زهرای مرضیه(س) متولد شد خطاب به آن حضرت فرمود: ‏من به تو کوثر دادم ‏«إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» یعنی موجودی که جامع خیرات در دنیا و آخرت است به تو عطا کردم.

امام جمعه شاهدیه گفت: خداوند منان از بندگانش خواسته است که شکرگزار نعمت‌هایش باشد، ولی در برابر این نعمت کیفیت شکرگزاری را با انجام دو عمل از پیامبر و عموم مردم خواسته است، این‌گونه شکرگزاری کردن در برابر نعمت وجود صدیقه کبری تنها مخصوص پیامبر نیست، امروز برای ما هم وجود دارد، که در روز ولادت آن حضرت با نماز و کمک به نیازمندان شکرگزار این نعمت باشیم. «فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ».

وی حضرت زهرا را الگویی شایسته برای تمام زمان‌ها دانست و ادامه داد: ‏روز ولادت چنین بانویی به نام روز زن نامگذاری شده است ‏که زنان مسلمان الگوی خویش را زهرای مرضیه(س) قرار دهند. امروز سیاست دشمن این است که این الگوی کامل و جامع را از زنان ما بگیرند و الگوی غربی که سراسر آن فساد و هرزگی است تحویل دهند. زنان مسلمان هوشیار باشند، بصیرت داشته باشند و نقشه راه دشمن را خوب بشناسند.

دهقان نیری افزود: در طول تاریخ بشر دو زمان است که بیشترین ظلم در حق زنان روا داشته شد، نخست دوران جاهلیت قبل از اسلام بود که کمترین ارزشی برای زنان قائل نبودند، و دوم در دنیای متمدن امروز است که می‌توان آن را دوران جاهلیت مدرن نامید، دورانی که زن را وسیله‌ای برای تبلیغ کالا و هوسرانی مردان قرار داده‌اند. تنها راه نجات زنان از این همه ذلت و خواری، بازگشت به اسلام و عمل به دستورات دینی است.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‏یکی از انتظارات رهبر انقلاب و مراجع معظم تقلید و مردم از دولت مردمی و انقلابی حجت‌الاسلام رئیسی این است که جلو این گرانی‌های افسار گسیخته را بگیرند که با یک نظارت جدی و قاطع بر بازار و رونق تولید این کار شدنی است. 

انتهای پیام
captcha