سیره امام خمینی در اقامه نماز و واجبات دینی مثال‎‌زدنی است
کد خبر: 4033437
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

سیره امام خمینی در اقامه نماز و واجبات دینی مثال‎‌زدنی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امام خمینی(ره)، الگوی مثال‌زدنی در زمینه اقامه واجبات دینی به ویژه نماز است و سیره ایشان باید مورد مطالعه قرار گیرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 13 بهمن در اجلاس استانی نماز، رمز ایثار و شهادت اظهار کرد: اگر انسان بخواهد با خالق خود ارتباط بگیردف باید نماز را اقامه کند وگرنه ارتباط او با خالق قطع خواهد بود و قطع ارتباط با معبود خسارت بزرگی برای بشر است زیرا نماز اصل و ریشه اعمال است.

امام ‌جمعه یزد با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به خاطراتی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) نماز را بر همه کارها مقدم می‌دانستند و اجازه نمی‌دادند هیچ کاری بر نماز مقدم شود حتی جلسات و دیدارهای مهم را به خاطر نماز نیمه‌کاره رها می‌کردند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) در دوران تبعید بیان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) با جمعیتی از خبرنگاران در حال مصاحبه بود، ناگهان متوجه زمان نماز شد، مصاحبه‌ای ضبط می‌شد تا میلیون‌ها نفر در دنیا تماشا کنند را رها کردند و به اقامه نماز پرداختند.

ناصری، امام خمینی (ره) را الگویی کامل در زمینه پرداختن به واجبات دینی به ویژه نماز دانست و گفت: امام همواره در مسیر خدا قدم برداشت و لحظه ای از یاد خدا غافل نبود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) در ساعات پایانی عمر خود، همه را جمع کردند و گفتند که یک وصیت به شما دارم و آن این است که اگر شفاعت ما را در روز قیامت می‌خواهید، نماز را به پا دارید که این نشان از اهمیت نماز دارد.

انتهای پیام
captcha