اجلاس «نماز، رمز ایثار و شهادت» در یزد برگزار شد
کد خبر: 4033439
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

اجلاس «نماز، رمز ایثار و شهادت» در یزد برگزار شد

اجلاس استانی «نماز، رمز ایثار و شهادت» با حضور رئیس اداره پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از مسئولان استان در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد.

حمید اعتماد، رئیس اداره پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از یزد، اجلاس استانی «نماز، رمز ایثار و شهادت»، امروز، 13 بهمن ماه، با حضور حمید اعتماد، رئیس اداره پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از مسئولان استان در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد.

حمید اعتماد، رئیس اداره پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به بیان خاطراتی از نماز رزمندگان اسلام در جبهه نبرد حق علیه باطل پرداخت.

اعتماد بیان کرد: هیچ‌چیزی باعث نمی‌شد که در برپا داشتن و اقامه نماز اول وقت و نماز جماعت خللی وارد شود و رزمندگان سپاه اسلام با نماز خودساخته شدند و توفیق شهادت را کسب کردند.

حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه نماز در دین مبین اسلام گفت: نماز به ‌عنوان پل ارتباطی مخلوق با خالق از اهمیت بالایی برخوردار است و ادیان مختلف این فریضه را دارند.

زارع تصریح کرد: شهدا در وصیت‌نامه خود تأکید فراوانی بر ادای این واجب دینی داشته‌اند و آن را رمز موفقیت و پیروزی در عملیات دانسته‌اند.

وی با بیان خاطراتی از شهدای گران‌قدر دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدا بسیار به نماز مقید بودند و در سخت‌ترین شرایط جنگی نماز را به پا می‌داشتند و حتی در نمازهای عارفانه خود به شهادت رسیدند و به وصال معشوق حقیقی رسیدند.

یادآور می‌شود اجرای سرود و تجلیل از خانواده شهید عظیمی‌نیا و همچنین امراللهی از جانبازان دفاع مقدس و اهدای گواهی پایان دوره روایتگری به چهار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران یزدی از دیگر برنامه‌های این اجلاس بود.

انتهای پیام
captcha