یزد در حوزه تحول فرهنگی پیشتاز باشد
کد خبر: 4033613
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

یزد در حوزه تحول فرهنگی پیشتاز باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان یزد از ظرفیت‌ها و استعدادهای بزرگی برخوردار است که امیدواریم بتواند در حوزه تحول فرهنگی همچنان پیشتاز باشد و به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.

نشست شورای فرهنگ عومی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز ، 14 بهمن ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرمشغله‌ترین ایام را در دهه فجر شاهد هستیم و در این راستا چهلمین دوره جشنواره «فیلم فجر» را در سال جاری برگزار خواهیم کرد و همچنین آغاز جشنواره تئاتر فجر برای اولین بار به میزبانی استان یزد رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: شخصیت‌های مهم و تأثیرگذاری در استان یزد حضور دارند و این استان از ظرفیت‌ها و استعدادهای بزرگی برخوردار است که ما را امیدوار می‌کند تا در دوره جدید در حوزه تحول فرهنگی استان یزد همچنان پیشتاز باشد و به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.

اسماعیلی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در دولت، تقویت شوراهای فرهنگ عمومی است و همین امر در مشی پنج ماهه در وزارت ارشاد قرار گرفته و باعث شده جلسات بدون حتی یک تعطیلی و با مصوبات امیدبخش در سطح کشور برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بسیاری از مسائلی که در گذشته از شورای فرهنگ عمومی کشور به جای مانده، در دوره جدید بررسی و مصوب شد و لذا بنای جدید مدیریت فرهنگی را بر اساس این تحول سامان خواهیم داد و در این ساماندهی شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهمترین شورای اقماری با جایگاه بالای اختیارات حفظ شد.

وی یادآور شد: امیدواریم استان یزد به عنوان استان پیشرو در ارتقا وضعیت و ساختار شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور شناخته شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه جریان مردمی یزد بسیار قوی است گفت: این مردم هستند که اقتدار مسائل اقتصادی و فرهنگی را به وجود آورده اند و البته مردم یزد به ابتکار، خلاقیت و هوشمندی شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آماده حمایت از همه طرح‌های مردمی هستیم که در شورای فرهنگ عمومی این استان تصویب شود گفت: همچنین طرح‌های فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و مردم نهاد و... که در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده باشد، مورد حمایت قرار خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم با ناهنجاری‌های اجتماعی در شکل‌های مختلف مقابله خواهد شد گفت: این ناهنجاری‌ها اعم از آنچه در فضای مجازی و یا سبک زندگی مردم رخ دهد، می‌شود چرا که در دولت اسلامی باید به تحکیم پایه‌های فرهنگی و ساماندهی حوزه فرهنگ توجه شود.

اسماعیلی تصریح کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اعتلای حوزه فرهنگی کشور هستیم تا ان شاءالله برقراری عدالت فرهنگی در جامعه را شاهد باشیم.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر در استان یزد با کمبود زیرساخت‌ها مواجه هستند گفت: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در این زمینه نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشد. همچنین تشکل‌های قرآنی در این استان در طول ادوار گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند که برای تقویت فعالیت‌های قرآنی در سفر هیئت دولت به یزد پیشنهاد تصویب 20 میلیارد تومان برای اختصاص به آنها مطرح شد اما این پیشنهاد رد شد که امیدواریم وزیر ارشاد در این زمینه استان را همراهی کند.
انتهای پیام
captcha