ماهیت انقلاب به جهانیان شناسانده شود
کد خبر: 4033619
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

ماهیت انقلاب به جهانیان شناسانده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر شناسایی و تبیین ماهیت و واقعیت انقلاب اسلامی برای جهانیان تأکید کرد و گفت: اگر این تبیین به درستی انجام شود، ماهیت طاغوت خود به خود برملا می‌شود.

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، عصر امروز، 14 بهمن ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی اظهار کرد: ایام الله دهه فجر یادآور تحول بزرگ و عظیمی است که توسط امام و مردم اتفاق افتاد و دستاوردهای آن به تمام دنیا صادر شد و امروز وظیفه ما حفظ و حراست از این تحول بزرگ است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب درونی و فرهنگی است و مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است گفت: یکی از وظایف ما در شورای فرهنگ عمومی این است که ماهیت انقلاب را به جامعه معرفی کنیم زیرا تاکنون از این موضوع غفلت شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئله انقلاب یک تحول معنوی و درونی است و فقط نباید با شاخصه‌های مادی مقایسه شود و باید در نظر داشت که مهمترین ویژگی این انقلاب، احیای ارزش‌های اسلامی و پاسخ به ندای امام حسین(ع) است.

ناصری تصریح کرد: اگر واقعیت و ماهیت انقلاب تبیین شود، ماهیت طاغوت خود به خود مشخص می‌شود و این وظیفه‌ای است که باید در شورای فرهنگ عمومی به آن به شکل جدی پرداخته شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی همه واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهد و این امر سبب شده که نسل آینده ما با انقلاب و دستاوردهای آن بیگانه شود گفت: در دوران کرونا با تعطیلی مساجد جوانان از این محیط‌های معنوی دور شدند و  این دوری و بیگانگی با انقلاب و دستاوردهای آن را دو چندان کرده است.

وی بر لزوم ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: وزارت ارشاد، عنوان اسلامی را با خود به همراه دارد و امیدواریم اسلامی بودن آن ملموس‌تر از قبل باشد و با اهتمام بیشتری به آن پرداخته شود و مبادی و مبانی اسلام توسط این وزارتخانه و گروه‌ها و مخاطبان تأثیرگذار آن پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha