برگزاری جلسه دبیرخانه نهمین کنگره علمی «علامه بلادی(ره)» در بوشهر
کد خبر: 4174800
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

برگزاری جلسه دبیرخانه نهمین کنگره علمی «علامه بلادی(ره)» در بوشهر

دبیرخانه نهمین کنگره علمی - پژوهشی «علامه سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)» در مجتمع شورای آموزش و پژوهش حوزه علمیه بوشهر تشکیل جلسه داد.

دبیرخانه نهمین کنگره علمی - پژوهشی «علامه سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)» 

به گزارش ایکنا از بوشهر، مجتمع شورای آموزش و پژوهش حوزه علمیه بوشهر، امروز ۲۰ مهرماه، میزبان اعضای دبیرخانه نهمین کنگره علمی - پژوهشی «علامه سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)» در محله تلاش منطقه یک این شهر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ یوسف جمالی، دبیر نهمین کنگره علمی - پژوهشی «علامه سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)»، اظهارکرد: توجه به شعار سال در موضوعات کنگره و نیز محور مقاومت یکی از مسائل مهمی است که در نهمین دوره کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) دیده شده است.

وی ادامه داد: یکی از برکات برگزاری کنگره علمی - پژوهشی «علامه بلادی بوشهری(ره)» معرفی و شناساندن بیشتر این عالم بزرگ به سایر اقشار و به‌ویژه قشر حوزوی بود. همچنین این کنگره علمی - پزوهشی یک نقش مهمی در معرفی و دیگر چهره‌های تاریخچه مفاخر روحانیت داشته و دارد.

حجت‌الاسلام جمالی افزود: این کنگره نقش بسزایی در به قلم به دست شدن طلاب و اساتید حوزه و دیگر روحانیون داشته و موجب ارتقای سطح تحقیق و پژوهش آنها شده و لذا طلاب و اساتید از این حیث پیشرفت خوبی داشتند. طی هشت دوره اخیر آثار چه به لحاظ کمی و چه کیفی مطلوب و رضایت‌بخش بوده است، و سال به سال به کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه‌های این کنگره علمی - پژوهشی افزوده شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از برگزاری نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در ١٣ آذرماه، مصادف با سالروز شهادت شهید آیت‌الله حاج شیخ ابوتراب عاشوری و روز روحانیت استان خبر داد و گفت: این کنگره در مصلای نمازجمعه شهر بوشهر واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر با حضور روحانیون، ائمه جمعه، طلاب، رسانه‌های دینی و قرآنی  اساتید حوزه و دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال پیگیر خواهیم بود که آثار برگزیده در مقاله علمی ISC چاپ شود که این موضوع به اعتبار مقالات می‌افزاید.

این مقام مسئول با اشاره به برخی تغییرات در برگزاری نهمین دوره کنگره، افزود: قرار است در این دوره پیش‌داوری مقالات همچون جلسه دفاع پایان‌نامه‌ها در مدارس علمیه هر شهرستان انجام گیرد و پس از ارزیابی و تجلیل از آنها، آثار برتر هر شهرستان به‌مرحله استانی راه پیدا می‌کنند و برترین‌های مرحله استانی استان در مراسم اختتامیه روز ۱۳ آذرماه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آثار می‌توانند در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شوند، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا پایان آبان‌ماه سال جاری خواهد بود.

دبیرخانه نهمین کنگره علمی - پژوهشی «علامه سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)» 

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha