دانشگاه و حوزه در قبال اخلاق و زندگی مردم مسئولیت دارند
کد خبر: 4021951
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

دانشگاه و حوزه در قبال اخلاق و زندگی مردم مسئولیت دارند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: دانشگاه در قبال اخلاق و معنویت و حوزه در قبال مباحث مربوط به زندگی مردم مسئولیت دارند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 27 آذرماه در نشست روز وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در جامعه، اظهار کرد: نمی‌توانیم بگویم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه جدا است همه کسانی که در سطح کشور، استان و شهرستان مدیریت می‌کنند، قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، فعالان حوزه قضایی و سران قوا کسانی هستند که یا حوزوی یا دانشگاهی هستند لذا وحدت اولیه میان حوزه و دانشگاه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در دانشگاهی مثل علوم پزشکی علاوه بر تدریس پزشکی معارف اسلامی نیز تدریس می‌شود، افزود: تاکید می‌کنم وحدت میان حوزه و دانشگاه به زیبایی شکل گرفته، البته مباحثی وجود دارد که باید مطرح شود تا حوزه و دانشگاه به آن بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان تلفیقی از حوزویان و دانشگاهیان، بیان کرد: مباحثی مانند طلاق، آسیب‌های اجتماعی، موضوع جمعیت مورد اشاره در این نشست و سایر مباحث در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مورد بحث قرار می‌گیرد و از حوزویان و دانشگاهیان در این خصوص طرح و ایده و برنامه می‌خواهیم.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: در قبال هجمه‌های سنگینی که دشمن طراحی کرده هم دانشگاه و هم حوزه رسالت دارند که تاکنون به یاری خداوند و اقدامات صورت گرفته نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شده است.

همچنین، بهادر کرمی، سرپرست دانشگاه یاسوج نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب صنعتی نبود، ابراز کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و به برکت این انقلاب باور‌های مردم که قبل از انقلاب ضربه دیده بود ترمیم شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم وحدت میان حوزه و دانشگاه معنای واقعی‌تری به خود بگیرد و از حالت شعاری خارج شود که برای عملی شدن این شعار از ظرفیت علما و روحانیون به خصوص نماینده، ولی فقیه در دانشگاه بیشتر استفاده می‌کنید.

همچنین، حجت‌الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ناباروری‌ها و سقط جنین‌ها اگر حل نشود پیامد‌های سخت‌تری به دنبال دارد، دشمن از طریق نفوذ به دنبال کاهش جمعیت ایران است از حوزه و دانشگاه تقاضا دارم به مسائل فرهنگی به‌خصوص بحث جمعیت، مباحث اقتصادی و سقط جنین توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha