جامعه ایمانی انیس و عامل به دستورات قرآن کریم است
کد خبر: 4163107
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد:

جامعه ایمانی انیس و عامل به دستورات قرآن کریم است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: قرآن کتاب روشنایی عالم وجود است و اهل ایمان انس با قرآن دارند و به دستورات آن عمل می‌کنند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، امروز ۲۶ مردادماه، در جمع دانشجویان، زائران و عزاداران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) این آستان، با اشاره به تفسیر آیه ۱۰۱ سوره مبارکه انعام «بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُنْ لَهُ صَاحِبَةٌ ۖ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ - او پدید آورنده آسمانها و زمین است؛ چگونه ممکن است فرزندی داشته باشد؟! حال آنکه همسری نداشته، و همه چیز را آفریده؛ و او به همه چیز داناست»، اظهارکرد: در عقيده‌ اسلامى، آفريدگار و پروردگار يكى است و همچنین خالقيت مطلقه‌ خدا، دليل «لا إِلهَ إِلَّا هُوَ خالِقُ كُلِّ شَيْ‌ءٍ» و توحيد است. ربوبيت و خالقيت خدا، فلسفه‌ پرستش است.

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» با بیان خداوند باریتعالی حکیم و تواناست و بر عالم هستی سیطره کامل دارد، افزود: هم آفرينش به‌دست خداست و هم بقا و ثبات هر چيز به اراده‌ اوست.

نشانه‌های اهل ایمان الهی

وی ادامه داد: قرآن کتاب روشنایی عالم وجود است و مؤمنون و افراد اهل ایمان خاشع و اهل نمازند و انس با قرآن دارند و به دستورات آن عمل می‌کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری گفت: انسان‌های الهی در محضر پروردگار، خدایی زندگی می‌کنند و در عبادات خود خاشع هستند و اهل ایمان در واقع اهل کارهای لغو و بیهوده نیستند و به دنبال انجام عمل خیر در دنیا و آخرت‌گرایی هستند.

استاد مدرسه علمیه معصومیه(س) استان بوشهر بیان کرد: انسان به اندازه ایمانش در آخرت محشور و محبوب و در درجات عالیه قرار می‌گیرد.

وی میزان حیات دنیایی و روحانی را تبیین کرد و افزود: خداوند انسان را دارای دو ویژگی کنار هم آفریده، اما یکی از آن‌ها مقدمه و اصل است. حیات حیوانی و فیزیکی و امور مادی یکی از آن ویژگی‌های آفرینش انسان است و بُعد شخصیت معنوی به انسان انسانیت می‌بخشد و میزان ارزش و شخصیت روحانی انسان است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: پرداخت زکات به‌عنوان سومین ویژگی‌ و وظیفه از تکالیف دینی و حقوق شرعی انسان‌های اهل ایمان است و دستگیری از مخلوقات خدا و فقرا از کارکرد زکات است. و همچنین نیز چهارمین ویژگی انسان اهل ایمان آن است که دست‌پاک و چشم‌پاک و فوق‌العاده پاک‌دامن هستند. ِلذا یکی از مرتبه‌های سخت امتحان، امتحان در بخش شهوت است‌.

یادآور می‌شود، سعید قانع و جواد قربان‌پور از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت اسیران کاروان کربلا به مرثیه‌سرایی و بیت‌خوانی آیینی پرداختند. 

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha