ابتکار عمل در سنت و فرهنگ را از دست داده‌ایم
کد خبر: 4063762
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

ابتکار عمل در سنت و فرهنگ را از دست داده‌ایم

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه متأسفانه ابتکار عمل در سنت و فرهنگ را از دست داده‌ایم، گفت: انبوهی از اصالت‌ها در کرمانشاه وجود دارد، اولین موضوع در کرمانشاه غیرت علوی است که از دیرباز وجود داشته است.

فرهنگ

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه شهر تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که باید بتوانیم میراث ناملموس آن را بیشتر معرفی کنیم، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی حافظ اصالت‌ها است و کار ما فهم و شناخت عمیق اصالت‌ها و کشف موقعیت‌ها و تغییرات است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ابتکار عمل در سنت و فرهنگ را از دست داده‌ایم، افزود: انبوهی از اصالت‌ها در کرمانشاه وجود دارد، اولین موضوع در کرمانشاه غیرت علوی است که از دیرباز وجود داشته است.

امامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اهمیت توجه به فرهنگ، گفت: ایشان ۳۰ سال است که درخصوص شبیخون فرهنگی تذکر داده‌اند، اما باید قبول کنیم ترک فعل داشته‌ایم و درست عمل نکرده‌ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: باید ظرفیت‌ها را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی و آن را اجرا کنیم.

وی به موضوع ارتقای نشاط اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: مهاجرت اختاپوسی است که بافت کشور را فرسوده کرده و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز در این جلسه عالی‌ترین شورای بررسی مشکلات فرهنگی را این شورا دانست و گفت: هدف اصلی ما سبک زندگی ایرانی اسلامی است که مورد توجه و تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی و مقر اصلی فرهنگ استان این شورا است که جلسات آن هر دو هفته یک‌بار برگزار و مباحث دارای اولویت در آن به مشورت گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha