ایمان انسان در صورت همراه بودن با عمل تقویت می‌شود
کد خبر: 1401931
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

ایمان انسان در صورت همراه بودن با عمل تقویت می‌شود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایمان زمانی با عمل همراه باشد تعالی و رشد فرد را به دنبال دارد، گفت: باید ایمان به معبود حقیقی یعنی خدا باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی قاسمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی امروز، 11 اردیبهشت در همایش استانی رسم هجرت با اشاره به شعار سال گفت: اردوهای جهادی جلوه‌ای از مدیریت جهادی است و مشکلات این کشور در تقابل با دشمنان داخلی و خارجی فقط با روحیه جهادی حل می‌شود.



قاسمی افزود: بسیج در فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی پیشگام بوده است، بنابراین اگر فرهنگ جهاد و ایثارگری درهشت سال دفاع مقدس وجود نداشت ما به هیچ یک از دستاوردهای با ارزش دست نمی‌یافتیم.



وی با بیان اینکه رضایت و خشنودی مردم مناطق محروم از ثمرات خدمات بسیج سازندگی است، اظهار کرد: اعتماد و رضایت‌مندی مردم از نظام جمهوری اسلامی از نتایج این خدمات ارزشمند است.



معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: طرح هجرت در راستای ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم اجرا می‌شود و هدف رفع محرومیت است و نیازی به توجیه اقتصادی ندارد.



قاسمی با اشاره به آیه 8 سوره انسان« وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیرا؛ آن‌ها غذای خود را با اینکه به آن علاقه و نیاز دارند به مسکین، یتیم و اسیر می‌دهند، عنوان کرد: در مدیریت جهادی اولین حرکت نیت است.



وی با بیان اینکه در مدیریت جهادی آنچه که مهم و ارزشمند است نیت و عمل خالص برای خدا است، عنوان کرد: اگر نیت بدون عمل باشد هیچ ارزشی نخواهد داشت.



معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایمان زمانی با عمل همراه باشد تعالی و رشد فرد را به دنبال دارد، گفت: باید ایمان به معبود حقیقی یعنی خدا باشد و ایمان به غیر خدا و هوای نفس نیز کنار برود، لذا ایمان انسان در صورت همراه بودن با عمل تقویت می‌شود.



قاسمی بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که جامعه امروزی نیاز دارد اردوهای هجرت با کاربری جهادی و مدیریت جهادی، به‌کارگیری نهایت توان، ایجاد فرهنگ جهادی در تمام بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره است.



وی هجرت برای فراگیری علم و دانش، حفظ دین، هجرت از دست ظالم و گناه را از انواع هجرت عنوان و افزود: هجرت درون مقدم بر هجرت بیرون بوده و هدایت یک انسان به منزله زنده کردن جامعه است.



معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: امروزه با توجه به رسالت‌هایی که در جامعه در امر جهاد سازندگی حس می‌شود، این طرح توانسته از شروع فعالیت خود به یک شکوفایی در امر سازندگی نائل شود که با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای جوانان کشور، در سال‌های آینده انتظارات بیشتری در این طرح محقق خواهد شد.

captcha