رونق کارکردهای اجتماعی مساجد مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4028393
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

رونق کارکردهای اجتماعی مساجد مورد توجه قرار گیرد

امام‌جمعه تکاب گفت: همه امور اجتماعی اسلام با مرکزیت و محوریت مسجد بوده از این رو احیا و رونق کارکردهای اجتماعی مساجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

علی رحیمی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه تکاب، ۲۳ دی در جلسه شورای فرهنگ عمومی تکاب با بیان اینکه شرایط کرونا به ساختار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جامعه آسیب زده است، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد احیا شود.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی قرار گرفته است، افزود: ادارات و دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و انقلابی باید رویکردی فرهنگی در راستای احیای مساجد در پیش بگیرند.

امام‌جمعه تکاب ادامه داد: پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد در کنار دستگاه‌های فرهنگی برای جذاب‌سازی برنامه‌های فرهنگی در مساجد، محله‌ها و بازگشت به وضعیت قبل از محدودیت‌های کرونایی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مساجد در مقابل توطئه‌های شیطانی دشمنان و ترویج فرهنگ غربی و آسیب‌های ناشی از آن می‌ایستند و لازم است محدودیت‌های گذشته جبران شود، عنوان کرد: مسجد نقش خود را در انقلاب به صورت شایسته انجام داده است و اکنون نیز باید نقش تاثیرگذار خود در را در توسعه فرهنگ دینی و مذهبی جامعه با جوان‌گرایی در برنامه‌های فرهنگی ایفا کند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه مساجد در کنار مکان‌های مهم و زیرساخت‌های فرهنگی کشور در بسط و نشر تفکر دینی یکی از محور اصلی است، گفت: مسجد زیرساخت اصلی فرهنگی در اسلام است و آموزش و انتقال مفاهیم و استحکام بنیان‌های اسلامی در حوزه تفکر دینی و تربیت فرهنگی بر اساس این ساختار شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همه امور اجتماعی اسلام با مرکزیت و محوریت مسجد بوده از این رو احیا و رونق کارکردهای اجتماعی مساجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
captcha