اطلس فرهنگی روستاهای خوی تهیه می‌شود
کد خبر: 4012031
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

اطلس فرهنگی روستاهای خوی تهیه می‌شود

امام‌جمعه خوی گفت: برای توسعه همه‌جانبه روستاهای خوی و شناسایی مشکلات و آسیب‌شناسی در روستاها تهیه اطلس فرهنگی روستاهای شهرستان در اولویت قرار گرفته است.

حجت قاسم خانی امام جمعه خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۱۸ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان توسعه فرهنگی اجتماعی و اقصادی روستاها را درگرو توسعه فرهنگی دانست و اظهار کرد: برای توسعه همه جانبه روستاهای خوی و شناسایی مشکلات و آسیب‌شناسی در روستاها تهیه اطلس فرهنگی روستاهای شهرستان در اولویت قرار گرفته است.

وی ایجاد منابع پایدار و تمرکز بودجه فرهنگی روستاها را از دیگر ضرورت‌های لازم برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگی روستاها دانست و افزود: برای جبران عقب‌ماندگی فرهنگی در روستاها نیاز به تخصیص اعتبارات ویژه فرهنگی به روستاها براساس ظرفیت‌ها است.

امام‌جمعه خوی تقویت نماز جمعه را به عنوان قرارگاه تقوا و ایمان مردم بسیار مهم دانست و ادامه داد: ضرورت توسعه فعالیته‌ای اعضای شورای فرهنگ عمومی برای بسط و گسترش اقامه نماز در ادارات، مساجد شهری و روستایی و توسعه و ترویج فرهنگ عمومی اقامه نماز امری ضروری است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه داشتن نگاه فرهنگی برای توسعه روستاها را از ضروریات دانست و گفت: برای دستیابی به اهدف مهم برای توسعه روستاها نیاز به برنامه‌ریزی مدون و اجرای طرح‌های متناسب فرهنگی با روستاها است.

گفتنی است در این جلسه با اهدای لوح از دو نفر از هنرمندان خویی جشنواره هنر قرآنی آذربایجان غربی تجلیل و همچنین حسین اصغری به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی معرفی و از تلاش‌های عزیر یزدان‌مهر سرپرست سابق تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha