آماده‌سازی زیرساخت‌ها؛ گامی در راستای پشتیبانی از تولید
کد خبر: 3972708
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

آماده‌سازی زیرساخت‌ها؛ گامی در راستای پشتیبانی از تولید

نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها مهم‌ترین اقدام در راستای پشتیبانی و رفع موانع تولید است که باید به آن توجه خاص داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه این شهرستان، امروز، 30 اردیبهشت در هفتاد وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: تحقق شعار سال ضرورت است و برای داشتن کشوری پویا و آباد باید همه فعال باشیم. مقام معظم رهبری با درایت و دقت سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند و این وظیفه مسئولان است که به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اینکه نقش فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در خصوص رفع موانع و پشتیبانی از تولید بسیار راهگشا و کار ساز باشد، تصریح کرد: رفع موانع موجود پیش پای سرمایه‌گذاران و تسهیل امور بسیار ضروری به نظر می‌رسد و دستگاه‌های متولی می‌بایست در این خصوص پیش قدم باشند.

ابراهیمی ادامه داد: جای بسیار تأسف است که رتبه کشور ما در حوزه تسهیل سرمایه‌گذاری در سطح دنیا پایین است و مسئولان باید در راستای بهبود وضعیت تلاش بیشتری به خرج دهند. لازم است برای تلاش بیشتر در این حوزه ادارات متولی در جذب سرمایه‌گذار و تولیدکننده اقدام کرده و منتظر نمانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه بیان کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت تولید، حمایت از نیروی کار، حمایت از سرمایه‌گذار و تولیدکننده در این راستا بسیار ضروری است و تعامل میان صنایع، تولیدکنندگان و اصحاب فرهنگ وهنر اهمیت بسیار دارد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی، هم در این جلسه گفت: فرهنگ ریشه و اساس تمامی فعالیت‌های فردی و اجتماعی است و می‌بایست در همه زمینه‌ها فرهنگ‌مان را درست کنیم. لازم است فرهنگ‌های نامطلوبی چون فرهنگ راحت طلبی، فرهنگ بی‌مسئولیتی و .. را کنار گذاشته و فرهنگ‌های مسئولیت‌پذیری، تعهد کاری، نظم و ... را جایگزین کنیم.

وی اضافه کرد: آماده کردن زیرساخت‌ها مهم‌ترین اقدام در راستای پشتیبانی و رفع موانع تولید است که باید به آن توجه خاص داشت. مهمترین مانع سر راه تولید موانع تفکری و مدیریتی است. گاهاً بعضی از مسئولان به جای حمایت از تولید ومساعدت، خودمانع تراشی می‌کنند که حتما باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

انتهای پیام
captcha