فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد افتتاح شد
کد خبر: 4036477
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد افتتاح شد

فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و استاندار یزد در شهرستان مهریز افتتاح شد.

فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از یزد، فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد، امروز، 25 بهمن ماه با حضور محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مهران فاطمی استاندار یزد و دیگر مسئولان استانی در شهرستان مهریز افتتاح شد.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم گفت: توسعه هوانوردی در کشور از برنامه‌ها و دستورات ریاست محترم جمهوری در دولت سیزدهم است که با جدیت انجام خواهد شد.

محمدی‌بخش افزود: شرط توسعه هوانوردی در کشور ایجاد زیرساخت‌های لازم بویژه فرودگاه‌های مورد نیاز است و توسعه هوانوردی در اولویت آن هوانوردی عمومی قرار دارد.

وی ادامه داد: در سطح کشور رفع مشکلات فرودگاه‌ها و همچنین احداث فرودگاه‌های جدید با استفاده از توانمندی بخش خصوصی در اولویت ما قرار دارد و از برنامه‌ها و قول‌های دولت سیزدهم بود که باید اجرایی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: در زمینه ساخت هواپیما نیز همان گونه که در این جلسه عنوان شد، مشکلاتی وجود دارد و البته باید به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم بخشی از امکانات مورد نیاز خود را به روزرسانی کنیم و توجه به تولید ملی با استفاده از پتانسیل و علم روز و همچنین توجه به شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در این زمینه دارد.

محمدی‌بخش گفت: خوشبختانه در این فرودگاه امکانات بسیار خوبی فراهم شده و البته برخی از اشکالات و بخشنامه‌های قانونی نیز برای استفاده از ظرفیت کامل این گونه فرودگاه‌ها باید انجام شود که در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم با توسعه ناوگان هوانوردی عمومی و تأمین امکانات لازم هر چه بیشتر در راستای خدمت بهتر به مردم گام برداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: راه‌اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای آینده‌ای نزدیک است و امیدواریم این بخش به معیشت و رفاه مردم و اقتصاد کشور و استان کمک ویژه ای داشته باشد .

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: استان یزد که بخش مهمی از آن صنعتی و گردشگری است نیاز به توجه بیشتر در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی است و متأسفانه اکنون خدمت رسانی در این دو بخش در شأن استان نیست و مردم همواره در دیدارهایی که با اینجانب داشته اند اظهار نارضایتی می‌کنند.

فاطمی افزود: در زمینه حمل و نقل هوایی و تأخیرهای زیادی که وجود دارد گلایه مندی بسیار زیادی از طرف مردم استان یزد ابراز شده و البته با کمک و مساعدت مسئولان کشوری در صدد ایجاد خط جدیدی از یزد به تهران هستیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که علاوه بر حمل و نقل هوایی در زمینه حمل و نقل ریلی نیز بیش از سه ماه است که تنها خط موجود در استان یزد حذف شده و متأسفانه هیچ گونه اقدامی برای فعالیت مجدد آن صورت نگرفت و لذا درخواست داریم در زمینه حمل و نقل هوایی و پروازی و همچنین قطار تدبیر ویژه ای برای استان یزد بکار گرفته شود. 

استاندار یزد گفت: این استان در مثلث گردشگری کشور و همراه با سه استان دیگر قرار دارد و با توجه به ایام پایانی سال حجم زیادی از مسافران از امکانات هوایی و ریلی استفاده خواهند کرد و لذا از مسئولان کشوری تقاضا داریم قبل از نوروز امسال این مشکلات مرتفع شود تا بیش از این باعث نارضایتی مردم نشود.

سید عبدالرضا حسینی‌نسب، مدیر عامل فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد نیز در این مراسم گفت: از سال 1391 کسب مجوزها و ساخت این محل آغاز شد و متأسفانه در سال‌های گذشته آن گونه که باید همکاری لازم صورت نگرفت و این در حالی است که ساخت این فرودگاه در فضای صد هکتاری با ساخت بیش از 530 متر زیربنا انجام شد و با نظارت شرکت‌های خارجی و همچنین هواپیمایی کشور همه استانداردهای آن رعایت شده است.

حسینی‌نسب افزود: خوشبختانه با حمایت استاندار محترم و همچنین مسئولان هواپیمایی کشور و در مراسم امروز شاهد افتتاح فاز نخست این فرودگاه هستیم البته هنوز مشکلاتی وجود دارد که مسئولان کشوری درخواست داریم با حمایت بیشتر از این بخش و در راستای تأمین زیرساخت‌های کشور مساعدت لازم را داشته باشند. 

وی ادامه داد: در زمینه هواپیماسازی نیز با یکی از شرکت‌های خارجی مذاکراتی انجام و قرارداد لازم نوشته شد و در دولت گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت تفاهم نامه آن به امضا رسید اما اقدامات دیگری صورت نگرفت و آمادگی داریم در این زمینه اقدام کنیم.

حسینی‌نسب ادامه داد: در زمینه ساخت هواپیمایی آموزشی در کشور قیمت تمام شده آن یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود که اگر صد درصد برای آن سود در نظر بگیریم قیمت آن سه میلیارد تومان برای استفاده کنندگان مشخص می‌شود و این در حالی است که برای خرید این هواپیما از خارج کشور بیش از یک سال زمان برده و بیش از هشت میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و نشان دهنده این است که این توانمندی در کشور بوده اما زیر ساخت‌های تولید هواپیمایی فراهم نیست و حمایت لازم صورت نمی‌گیرد و ما آمادگی لازم در این زمینه را داریم.

مدیر عامل فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) یزد گفت: یکی دیگر از مشکلات اینکه اکنون و طبق بخشنامه ای که توسط یگان حفاظت فرودگاه‌ها اعلام شده پرواز از فرودگاه‌هایی که حفاظت سپاه و نیروی انتظامی ندارد به فرودگاه‌هایی که فاقد این دو نیرو هستند ممنوع است و همچنین بالعکس و لذا درخواست داریم این بخشنامه اصلاح شود و از توانمندی همه فرودگاه‌های کشور استفاده شود و امکانات موجود بلا استفاده رها نشده و بسیاری از این مشکلات قابل حل است.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم اولین پرواز هوایی فرودگاه با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشور انجام شد و مسئولان کشوری و استانی از برج مراقبت و دیگر قسمت‌های فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) که در حاشیه جاده یزد مهریز قرار دارد بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha