ارائه خدمات نوروزی در شأن و تراز هویت و اصالت یزدی‌ها باشد
کد خبر: 4037212
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

ارائه خدمات نوروزی در شأن و تراز هویت و اصالت یزدی‌ها باشد

استاندار یزد گفت: ارائه خدمات به مسافران، فضاسازی شهری، اطلاع رسانی‌ها و برخورد کسبه باید در شأن و تراز هویت و اصالت دینی و مذهبی استان یزد باشد.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 30 بهمن ماه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر، از نوروز به عنوان یک فرصت بزرگ مشتمل بر تبادلات فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مسبب ایجاد رونق ویژه در کشور یاد و اظهار کرد: در همه کشورهای جهان مناسبت‌های آئینی بسیار مهم بوده و تدابیر ویژه‌ای برای آن اندیشیده می‌شود، حال آن که عید نوروز برای ما ایرانی‌ها به لحاظ دینی و ملی، حائز اهمیت بوده و باید برای آن برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار یزد ادامه داد: با توجه به مدیریت هوشمند کرونا، سیاست قطعی استان بر دعوت و ترویج حضور مسافران نوروزی در استان؛ با رعایت یکسری ملاحظات است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به دو سال گذشته، با موجی از سفرها روبرو باشیم، بیان کرد: بر این اساس استان یزد باید با تمهید امکانات و شرایط لازم، آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان و گردشگران نوروزی را داشته باشد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانداران شهرستان‌ها گفت: فرمانداران احکام کمیته‌های ستاد تسهیلات سفر شهرستان‌ها را مشخص و وظایف را احصا کرده و همچنین باید با برگزاری مستمر جلسات ستاد، تمهیدات لازم برای خوش آمدگویی به مسافران نوروزی اندیشیده شود.

استاندار یزد بیان کرد: فرمانداران مواردی را که نیازمند ورود و تسهیلگری استان دارد، به صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر ارائه دهند تا کمیته‌های مربوطه در خصوص آن تصمیم‌گیری و موضوع را حل کنند.

وی بر تشکیل دو جلسه ویژه در استان با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تور لیدرها به عنوان راویان هویت، پیشینه، تاریخ و اصالت‌های دینی، ملی و بومی و نیز تهیه برشور معرفی استان به صورت مبتکرانه و نوآورانه تأکید کرد.

فاطمی ضمن استقبال از پیشنهادی مبنی بر استقرار کمپ‌هایی متشکل از دستگاه‌هایی نظیر هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها در ۵ نقطه ورودی به استان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری فرمانداران شهرستان‌های ورودی به استان، سازوکارهای لازم در این زمینه را ارائه دهند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید برای هر یک از اماکن پرتردد، متولی و پروتکل یا کدهای اخلاقی خاصی تدوین شود، اظهار کرد: کدهای اخلاقی گردشگری امری پذیرفته شده در دنیا است و هر کسی وارد یک بوم جدید می‌شود باید اقتضائات و هنجارهای محل را رعایت کند لذا باید کدهای اخلاقی مکان‌های پرتردد به طور دقیق تدوین شود.

وی همچنین بر آمادگی هتل‌ها، بومگردی‌ها و مدارس برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی استان تأکید کرد و در خصوص اسکان مسافران نوروزی در مدارس گفت: در وهله اول باید براساس پیش بینی‌ها، تعداد قابل قبولی مدرسه با توزیع جغرافیایی مناسب آماده پذیرش مسافران باشند همچنین متناسب با شیب افزایش آمار، مدارس دیگر وارد مدار شوند.

فاطمی با بیان اینکه ارائه خدمات به مسافران، فضاسازی شهری، اطلاع رسانی‌ها و برخورد کسبه باید در شأن و تراز هویت و اصالت دینی و مذهبی استان یزد باشد، بیان کرد: شهرداران و دهیاران باید مدیریت مناسبی را در محدوده شهر و روستای تحت مدیریت خود داشته باشند از طرفی باید به روستاهای کوهستانی به منزله اماکن پرتردد نگاه کرد و نگاه ویژه ای به آنها داشت.

استاندار یزد بر استفاده از توان بی نظیر سپاه، بسیج و نیروهای مردمی، احیای جشنواره‌های بومی و محلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ساماندهی ورودی شهر و نصب تابلوهای معرف شهرها در آن محل‌ها، تهیه دفترچه ای از کمیته‌ها و شماره تماس رئیس، نائب رئیس و دبیر آنها و قرارگیری آن دفترچه در اختیار فرمانداران و اعضای ستاد تسهیلات سفر و توجه ویژه به پیش بینی‌های هواشناسی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha