کمیته‌ «تعامل دانشگاه و خانواده» در یزد تشکیل شد
کد خبر: 4038253
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

کمیته‌ «تعامل دانشگاه و خانواده» در یزد تشکیل شد

جلسه هم‌اندیشی کمیته «تعامل دانشگاه و خانواده» با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و اعضای این کمیته برگزار شد.

کمیته‌ «تعامل دانشگاه و خانواده» در یزد تشکیل شدبه گزارش ایکنا از یزد، جلسه هم‌اندیشی کمیته «تعامل دانشگاه و خانواده»، سوم اسفندماه با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و اعضای این کمیته برگزار شد.

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست اظهار کرد: حُسن اجرای طرح ازدواج و ترویج این سنت حسنه در دانشگاه، این است که این عملیات سریع و اکنون به صورت پایلوت اجرایی شود تا در مدت یک سال آتی خروجی این طرح معلوم شود البته باید مدلی در این راستا ارائه و تقسیم کار شود.

حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: در بحث ترویج و تسهیل و همچنین تشکیل خانواده باید در این مقوله مرکز مشاوره حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه همکاری لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: انسان زمانی به کمال می‌رسد که در این فراز و نشیب‌ها ایثار و ممارست لازم را داشته باشد پس باید استاد ایمان کافی داشته باشد تا دانشجو جهت این امر حسنه متقاعد و حداقل پیرامون طرح بحث و تعامل لازم را داشته باشد و باید در این سه حوزه گام‌هایی برداشته شود.

زارع افزود: در بخش دانشجویی بهترین بستر و خانواده‌ها و ستادها باید پای کار آمده تا این طرح نتیجه بخش و خروجی خوبی را به همراه داشته باشد و از ضروری‌ترین بحث خانواده و جمعیت در این مقوله این است که از هیچ موانعی نباید هراسی داشت و گام به گام باید قدم برداشت.

بررسی چگونگی پیاده‌سازی بحث ازدواج و ترویج این سنت حسنه در دانشگاه با حضور خانواده‌های دانشجویان، استادان و كاركنان به‌منظور افزایش سطح تعاملات، آشنایی خانواده‌ها با مراکز مجری این امر در دانشگاه با همکاری مرکز مشاوره و ستاد ازدواج دانشگاهی استان، استفاده از ظرفیت خانواده‌های ایده‌پرداز و خیران در امر ازدواج آسان جوانان، استفاده از روش‌های نوین مشاوره قبل و بعد از ازدواج، ایجاد كارگروه‌های مختلف مانند انتخاب همسر و...، برگزاری كارگاه‌های تخصصی، تربیت فرزند و تعارضات زناشویی در سطح استادان، كاركنان و دانشجویان، پیاده سازی و اجرایی كردن طرح‌ آسان و پایدار ازدواج ظرف یکسال آتی با ارائه مدل و تقسیم کار با دعوت از خانواده دانشجویان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha