جهاددانشگاهی آماده پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ است
کد خبر: 4038296
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
طیبی:

جهاددانشگاهی آماده پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ است

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد انقلابی آماده پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ است، گفت: ما به باور مدیران به توان ملی و استفاده از آن در تأمین نیازهای کشور احتیاج داریم.

جهاددانشگاهی به فعالیت‌ها نگاه مسئله‌محور داردبه گزارش ایکنا از یزد، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور، امروز، 4 اسفندماه در نشست مشترک با مهران فاطمی، استاندار یزد با بیان دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دوره دانشجویی پیش از انقلاب کاملاً به یاد دارم دشمن درصدد عقب نگه داشتن کشور ما بود و حتی در زمینه فرهنگی برای غالب کردن فرهنگ خود تلاش می‌کرد و به لحاظ علمی و فناورانه نیز به دنبال این بود که به‌طور عمد پیشرفت و شاخص علمی و فناورانه نداشته باشیم چون ارزش علمی و توسعه فناورانه را در راه رسیدن به اقتدار اقتصادی دانش بنیان و دفاعی خود می‌دانست و تلاش می‌کرد در انحصار خود نگه دارد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج روحیه خودباوری، کشور ما به پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دست یافت که جهاددانشگاهی نیز توانست در عرصه‌های مختلف به‌ویژه علمی و فناوری الگو و زبانزد شده و حرف برای گفتن داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی به موضوعات نگاهی مسئله محور و کاربرد محور دارد زیرا که توسعه پژوهش، آموزش و فرهنگ، پیشرفت کشور را رقم ‌می‌زند و جهاد دانشگاهی در این زمینه‌ها فعال و فعالیت خود را طی سالیان گذشته گسترش داد.

وی خدمات متنوع واحدهای جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی را یادآور شد و با اشاره به اینکه واحدهای اصلی این نهاد وابستگی بودجه‌ای به دولت و استان‌ها ندارند گفت: ما به باور مدیران به توان ملی و استفاده از آن در تأمین نیازهای کشور نیاز داریم و این نهاد آماده پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه استان یزد دارای ویژگی‌های ممتازی است بیان کرد: این استان به قنات، قنوت و قناعت معروف است و در زمینه‌های مختلف در سطح کشور الگو بوده و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و وظیفه خود می‌دانیم متناسب با ظرفیت‌های بومی استان و همچنین توانمندی و ظرفیت‌هایی در حوزه پزشکی، کشاورزی و .... در خدمت توسعه استان باشیم.

یادآور می‌شود در این نشست که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع دفتر مرکزی جهادانشگاهی، فاطمه سعادتجو رئیس جهاددانشگاهی استان یزد و معاونان این نهاد برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با موضوع توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی مجتمع آموزشی، تحقیقاتی و خدمات تخصصی در استان به امضا رسید. 

انتهای پیام
captcha