راه‌های موفقیت از ایران تا چین
کد خبر: 4038520
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
به‌مناسبت روز مهندس؛

راه‌های موفقیت از ایران تا چین

مجید مضطرزاده، فعال قرآنی استان یزد که در رشته مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و زبان و ادبیات چینی در کشور چین تحصیل کرده است معتقد است انس با قرآن و در کنار قرآن بودن به‌ویژه در دوران نوجوانی و جوانی قطعاً از انسان صیانت می‌کند تا انسان بتواند در مسیر صحیح به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.

مجید مضطرزاده، فعال قرآنیپنجم اسفندماه روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ايرانی خواجه نصرالدين طوسی به نام روز مهندسی نامگذاری شده است، به مناسبت این روز خبرنگار ایکنا از یزد با مجید مضطرزاده، فعال قرآنی استان که توانسته راه‌های موفقیت را از ایران تا چین طی کند، گفت‌وگویی انجام داده است که در ذیل از نظر می‌گذرد.

مجید مضطرزاده با اشاره به نحوه ورودش به فعالیت‌های قرآنی، گفت: تلاوت قرآن را از نوجوانی آغاز کردم و حرفه اصلی بنده تلاوت تحقیق و تدویر قرآن بود که هنوز هم به آن مشغول هستم البته در کنار این رشته در زمینه تواشیح و همخوانی در قالب گروه بین‌المللی ثقلین نیز فعالیت دارم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در خانواده‌ای مذهبی و قرآنی به دنیا آمدم با تشویق پدر و مادرم وارد فعالیت‌های قرآنی شدم و از طریق مسابقات قرآنی آموزش و پرورش در مقطع دبستان با مؤسسه فرهنگی، هنری قرآن و عترت ثقلین آشنا و از طریق این مؤسسه به‌صورت حرفه‌ای وارد بحث تلاوت قرآن شدم و در کنار آن به عضویت گروه تواشیح ثقلین درآمدم و فعالیت خود را شروع کردم.

مضطرزاده با اشاره به موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده در این حوزه بیان کرد: خوشبختانه توانستم در رشته‌های مختلف اعم از تحقیق، ترتیل و تواشیح و همخوانی قرآن کریم صاحب رتبه‌هایی شوم که مهمترین آن کسب رتبه سوم کشوری مسابقات دانشجویی بود و به‌عنوان فینالیست مسابقات ملی دانشجویی انتخاب شدم، همچنین در رشته ترتیل رتبه‌هایی کسب کردم و به‌عنوان فینالیست مسابقات کشوری اوقاف و امورخیریه همراه با گروه تواشیح و هموخوانی ثقلین معرفی و در سال 93 به‌عنوان مبلغ قرآنی و نماینده جمهوری اسلامی به کشور افغانستان جهت تبلیغ اعزام شدیم.

وی که در رشته مهندسی فناوری اطلاعات در ایران و زبان و ادبیات چینی در کشور چین تحصیل کرده و موفق به اخذ مدرک بین المللی تعیین سطح زبان چینی شده است، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی رشته تحقیق و ترتیل را ادامه می‌دهم و در حوزه کسب و کار نیز در رشته مدرس و مترجم زبان چینی مشغول به فعالیت هستم و اعتقاد دارم انس با قرآن و در کنار قرآن بودن به‌ویژه در دوران نوجوانی و جوانی قطعاً از انسان صیانت می‌کند تا انسان بتواند در مسیر صحیح به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.

وی با اشاره به تحصیل و فعالیت در کشور چین، بیان کرد: به پیشنهاد یکی از تجاری که به ایران سفر کرده بود و با توجه به همکاری‌های ایران و چین در حوزه‌های مختلف، مبنی بر فراگیری زبان چینی، توانستم پذیرش و بورسیه تحصیلی یکی از مراکز چین را گرفته و مشغول به تحصیل شوم.

راه‌های موفقیت از ایران تا چین

مضطرزاده با اشاره به تداوم فعالیت‌های قرآنی خود در زمان تحصیل، اظهار کرد: در کنار زبان چینی که در دانشگاه آموزش می‌دیدم فعالیت قرآنی نیز تداوم داشت، به نحوی که با وجود دانشجویان مسلمان به‌ویژه یمنی که در دانشگاه حضور داشتند، و به‌طور خاص در ماه مبارک رمضان کرسی‌های تلاوت را در دانشگاه برگزار می‌کردیم.

این فعال قرآنی استان یزد با اشاره به تأثیر قرآن کریم در تحصیل و شغلش، گفت: قرآن آرامش‌بخش است و قطعاً آرامش در موفقیت انسان بسیار مؤثر بوده و در این مسیر کمک می‌کند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب؛ با یاد خدا دلها آرام می‌گیرد.» البته در بحث یادگیری زبان چینی نیز با توجه به ماهیت این زبان که آوایی است، تلاوت و آشنایی با الحان قرآنی در یادگیری زبان چینی برایم بسیار راحت‌تر بود چون خیلی از افراد از ملیت‌های مختلف که در تحصیل در کنار بنده بودند، در اجرای آواهای زبان چینی مشکل داشتند به همین دلیل با توجه به فعالیت قرآنی و آموزش‌هایی که قبلاً در زمینه صوت و لحن قرآن و زبان عربی فرا گرفته بودم، به من کمک کرد تا زبان چینی را دقیق‌تر فرا گیرم.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی‌ خود در آینده، گفت: اکنون به‌واسطه شیوع بیماری کرونا امکان سفر و بازگشت به کشور چین را ندارم و ان‌شاءالله با از بین رفتن این بیماری و امکان بازگشت مجدد، ضمن برگشت به چین و ادامه تحصیل قطعاً به تبلیغ معارف قرآنی خواهم پرداخت و ان‌شاءالله به‌عنوان مبلغ قرآنی بتوانم تأثیرگذار باشم. البته تا زمانی که در ایران باشم به فعالیت‌های خود در زمینه تحقیق و ترتیل می‌پردازم به‌ویژه اینکه در جلسات و محافل قرآنی و همچنین مسابقات شرکت خواهم کرد تا هم گسترش‌دهنده این راه باشم، هم بحث تخصصی تلاوت قرآن را ادامه خواهم داد.

راه‌های موفقیت از ایران تا چین

مضطرزاده با درخواست از مسئولان در رفع مشکلات، تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع کرونا باعث شد خیلی از جلسات و محافل قرآنی لغو و کمرنگ‌تر شود، لذا مسئولان باید حمایت بیشتری از فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه جلسات قرآن کریم داشته باشند زیرا اگر مجدد رونق گیرد و پرشور برگزار شود، قطعاً شاخه‌های قرآنی اعم از حفظ، اذان، تدویر، تفسیر، تحقیق، ترتیل و... تقویت شده و شاهد رونق و گسترش قرآن در سطح جامعه خواهیم بود.

وی که در کنار فعالیت‌ در رشته تحقیق، در مدح اهل بیت(ع) و قرآن شعر می‌سراید و عضوی از گروه تواشیح بین‌المللی است در زمینه این فعالیت‌ها نیز، گفت: زمانی که گروه تواشیح و همخوانی ثقلین یزد در مسابقات حائز رتبه و به‌عنوان مبلغ به کشورهای دیگر اعزام شد، اشعار بخش فارسی این تواشیح توسط بنده سروده شد که مورد استقبال قرار گرفت.

این فعال قرآنی بیان کرد: متأسفانه با شیوع بیماری کرونا فعالیت گروه کمرنگ شد و امیدوارم با بهبود شرایط بتوانیم مجدد فعالیت این گروه را داشته باشیم، چراکه فعالیت‌هایی مثل تواشیح و همخوانی با توجه به اینکه ماهیت اجرا بر روی صحنه دارد، مستلزم تقویت محافل قرآنی است تا گروه‌های تواشیح فرصت اجرا پیدا کنند و هنر خود را به نمایش عموم بگذارند.

انتهای پیام
captcha