دبیرخانه «مهدویت» در دانشگاه آزاد یزد آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4041412
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

دبیرخانه «مهدویت» در دانشگاه آزاد یزد آغاز به‌کار کرد

فعالیت دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی یزد همزمان با آیین افتتاحیه پیش همایش ملی مهدویت با عنوان «تربیت مهدوی» در یزد آغاز به کار کرد.

دبیرخانه «مهدویت» در دانشگاه آزاد آغاز به‌کار کردبه گزارش ایکنا از یزد، آیین افتتاحیه پیش همایش ملی مهدویت با عنوان «تربیت مهدوی» امروز، 17 اسفندماه همزمان با آغاز فعالیت دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد یزد و با حضور اساتید، صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به صورت حضوری و برخط در سالن شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد.

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و رئیس پیش همایش استانی مهدویت در این مراسم، پیرامون مباحث امر تربیت اسلامی برای داشتن یک زندگی مهدوی و عوامل زمینه‌ساز ظهور منجی خانواده‌ها به خصوص برای قشر جوان را معرفت افزایی مهدوی در بحث تربیت در جامعه مطرح کرد.

وی اظهار کرد: معرفت گام اول بحث تربیت در حوزه معنویت است و اما مسیر این شناخت در حوزه تربیت خانواده است و اگر ما سبک خانواده‌ها را به شکل مهدوی طراحی کنیم، قطعاً در حوزه معرفت و دلدادگی و عواقب و عواطف و علاقه ای که پس از معرفت شکل خواهد گرفت، موفق‌تر هستیم. مهمترین نکته تربیت آن است که مربی اولین عنصر تأثیر گذار در تربیت است و قطعاً در این راستا تأثیرگذار خواهد بود.

احمد عبدالحسینی، دبیر همایش مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از 17 بهمن الی 27 اسفندماه را به نام چله مهدویت نامگذاری کرده است و مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد فعالیت‌های خوبی را در این راستا انجام داده است و البته دبیرخانه مهدویت واحد یزد هم همچون سایر واحدهای دانشگاهی برنامه‌های خوبی را در نظر دارد که این مراسم امروز، افتتاح آغاز فعالیت با برگزاری این پیش همایش است.

وی بیان کرد: در بحث تربیت اگر بخواهیم یک جامعه مهدوی داشته باشیم باید نسلی را تربیت کنیم که متناسب با جامعه مهدوی باشد. انتظار، وظیفه شیعیان است چرا که به عنوان برترین عمل تأکید شده است و به فرمایش رهبری باید این انتظار فعال باشد و این انتظار زمانی شکل می‌گیرد که زیرساخت‌های لازم برای یک جامعه مهدوی مهیا باشد و بدون تربیت مهدوی، این امر میسر نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد مهمترین هدف این همایش و اصل مهم همایش را بحث تربیت عنوان کرد و گفت: محور همایش تربیت معرفی شده است و بدون تربیت نمی‌توان به جامعه مهدوی رسید و باید در این حیطه تمام تلاش خود را بکار گیریم تا زمینه ساز ظهور حضرت باشیم و جامعه متناسب با تربیت در خانواده آغاز و در جامعه پرورش می‌یابد.

دبیر پیش همایش مهدویت با اشاره به اینکه علاقه‌مندان تا 15 مردادماه سال آینده می‌توانند نسبت به ارسال مقاله اقدام کنند گفت: اختتامیه همایش و معرفی مقالات برتر در روز 15 مهرماه اعلام می‌شود. 

انتهای پیام
captcha