دانشگاه آزاد یزد در زمینه مهارت‌محوری گام برمی‌دارد
کد خبر: 4043685
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

دانشگاه آزاد یزد در زمینه مهارت‌محوری گام برمی‌دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از تدوین سند تحول و تعالی به منظور برگزاری رویداد ملی گام دوم در این دانشگاه خبر داد که فاز نخست آن اکنون آغاز و در طول پنج سال آینده در دستور کار خواهد بود.

محمدرضا دهقانی، دانشگاه آزاد اسلامی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون 16 هزار نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که در سال 1400 در حوزه جذب دانشجو رشد چشمگیری نسبت به سال قبل داشته‌ایم و این دانشگاه از استان‌های برتر در تمام گرایش‌ها به لحاظ رشد جذب دانشجو بوده‌ است.

وی با اشاره به وجود 22 مدرسه غیردولتی با 3600 دانش آموز در شهرستان‌های استان، تغییر رویکرد از آموزش‌های عمومی به مهارتی را یادآور شد و از تدوین سند تحول و تعالی به منظور برگزاری رویداد ملی گام دوم در این دانشگاه خبر داد که فاز نخست آن اکنون آغاز و در طول پنج سال آینده در دستور کار خواهد بود.

وی نظام‌سازی ظرفیت‌های دانشگاه و ارتباط واقعی‌تر و عمیق با صنعت را از جمله اهداف این رویداد دانست و گفت: دانشگاه در قبال همکاری با صنعت برای رفع نیازها و مشکلات خود به صورت علمی، از صنعت خواسته که بستر حضور دانشجویان را در محیط‍‌های صنعت فراهم کند تا بخش زیادی از کلاس‌های دانشجویان در این محیط‌ها برگزار و بر مهارت آموزی دانشجویان افزوده شود.

دهقانی کشف استعدادها را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در زمستان سرد آموزش امسال دانشگاه‌ها شاهد یک بهار ایده و خلاقیت در دانشگاه آزاد یزد بودیم به طوری که در اسفندماه جاری بیش از ۲۱ رویداد در دو بخش ایده آرا و استندآپ ویکند برگزار و طی آن بیش از ۵۱۰ ایده را دریافت کردیم که ۶۰ ایده به عنوان برترین‌ها برگزیده و معرفی شدند.

وی جریان سازی معرفی دانشگاه مردمی آزاد اسلامی به مردم را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد برشمرد و در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه تشکیل دبیرخانه مهدویت و امامت گفت: این دبیرخانه با هدف معرفی و تبیین مؤلفه‌های انتظار و مهدویت و شناخت واقعی امام زمان(عج) در جامعه ایجاد شده تا با بهره مندی از ابزارهای نوین در این راستا گام برداریم و در این زمینه پیش همایش ملی برگزار و با همکاری معاونت فرهنگی و پژوهشی دانشگاه 14 کارگاه آموزشی در رابطه با تربیت مهدوی برگزار شده است.

نوید نصیرزاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه به دنبال این موضوع است که دانشجو تنها با مدرک فارغ التحصیل نشود بلکه به همراه یک شرکت فناور وارد بازار کار شود گفت: در راستای رویداد گام دوم، علاوه بر برگزاری ۲۱ رویداد در اسفندماه جاری، ۴۲ زیرساخت و کارگروه پژوهشی و ۹۲ هسته‌ پژوهشی در حوزه‌های مختلف نیز در دانشگاه شکل گرفته است.

سید علی المدرسی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز مواردی را مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha