اعلام برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبركه يزد در ماه رمضان
کد خبر: 4046365
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

اعلام برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبركه يزد در ماه رمضان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان يزد، برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبركه استان يزد در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

مجید کرمی،اوقاف و امورخیریه یزدحجت‌الاسلام مجيد كرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان يزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اعلام برنامه‌های امامزادگان و بقاع متبركه استان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان، برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، نماز جماعت، ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم ترتیل‌خوانی در بيش از 20 امامزاده و بقعه متبركه در ماه رمضان برگزار می‌شود، افزود: مراسم جزءخوانی به صورت زنده از شبكه استانی يزد هر روز از ساعت 17 الی 18 در محل امامزاده سيدجعفر محمد(ع) واقع در بلوار جمهوری برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان يزد از برگزاری محافل انس با قرآن در تعدادی از بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان از سوی مبلغان بومی استان و مبلغان غیر بومی و اعزامی از قم پیگیری می‌شود. همچنین تفسیر قرآن کریم از سوی مفسران اعزامی از قم و مفسران بومي در 8 امامزاده و بقعه متبركه برگزار خواهد شد.

كرمی با اشاره به اجرای نيات موقوفات افطاری گفت: این برنامه نیز از محل اجرای نيات موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان در محل امامزادگان و اماكن مذهبی از قبيل مساجد و حسينيه‌ها انجام خواهد شد.

وی برنامه‌های مختلفی از قبيل اطعام كريمانه به مناسبت ميلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و همچنين برگزاری مراسم احيا شب‌های قدر در اكثر امامزادگان و بقاع متبركه را از دیگر برنامه‌های این نهاد در طول ماه مبارک برشمرد.

انتهای پیام
captcha