کد خبر: 4046877
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

رعایت اصول صحیح تغذیه در طول سال به ویژه در ماه رمضان، تأثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها دارد.

بایدها و نبایدهای تغذیه در ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا از یزد، آزاده نجارزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، امروز، 16فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه‌های غذایی و جایگزین‌های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌های مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تأمین می‌شود.

نجارزاده به نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و افزود: رعایت اصول صحیح تغذیه تأثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها به خصوص بیماری کرونا دارد.

وی با بیان اینکه وعده‌های غذایی سحر، افطار و شام در ایام روزه‌داری وعده‌های اصلی هستند، اظهار کرد: نوع غذاهایی که در این سه وعده مصرف می‌شود، با تأمین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز، نقش مهمی در حفظ کارآیی و جلوگیری از کم آبی، ضعف و خستگی بدن دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن و انواع کلم و گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج و کیوی توصیه می‌شود. 

نجارزاده گفت: منابع غذایی ویتامین‌های گروه ‌‌B مانند انواع سبزی‌های برگ سبز و میوه‌ها، شیر و لبنیات، انواع گوشت‌ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش، مغزها مثل پسته، گردو، بادام و فندق نیز برای ارتقای سیستم ایمنی بدن در این ایام مصرف شود.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از پیشرفت سریع عفونت‌های ویروسی و تأمین ویتامین B12 باید از منابع پروتئین‌های حیوانی از جمله گوشت قرمز، ماهی و ماکیان، تخم مرغ و لبنیات استفاده کرد.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: