مسجد جامع یزد میزبان ویژه برنامه «شب‌های شهر خدا» شد
کد خبر: 4047464
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

مسجد جامع یزد میزبان ویژه برنامه «شب‌های شهر خدا» شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان، مسجد جامع کبیر یزد میزبان ویژه برنامه «شب‌های شهر خدا» در قالب دورهمی صمیمی و معنوی برای اهالی شهر دارالعباده خواهد بود.

مسجد جامع یزد میزبان ویژه برنامه «شب‌های شهر خدا» شدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با شب‌های نورانی ماه مبارک رمضان، مسجد جامع کبیر یزد میزبان دورهمی صمیمی و معنوی برای اهالی شهر دارالعباده است. 

این دورهمی با محفل قرائت قرآن کریم آغاز می‌شود و در ادامه مناجات‌خوانی سنتی توسط مهدی ضیافتی دل‌ها را برای ورود به محفل ذکر و معارف اهل‌بیت(ع) آماده‌ می‌کند.در منبر سخنرانی شب‌های ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد با موضوع ایمان سازنده به بیان مطالبی در رابطه با نقش فرد، خانواده و جامعه در ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌پردازد.

مهدوی‌نژاد در حاشیه این برنامه با اشاره به دلیل انتخاب این عنوان برای شب‌های ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معنویت و اخلاق یکی از عوامل پیشرفت است و مساجد و هیئات مذهبی جزء کانون‌های‌ معنویت و اخلاق معرفی شده‌اند. هیئت انصار ولایت نیز بر همین اساس، اقدامات عملی در جهت تبیین چیستی، چرایی و چگونگی معنویت و اخلاق را در دستور کار مراسم‌های خود قرار داد.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد ادامه داد: در رمضان‌المبارک سال گذشته بیش از 24 جلسه سخنرانی پیرامون مسئله «معنویت و اخلاق» برگزار شد. این مباحث شامل انسان‌شناسی، معرفت نفس و اخلاق اجتماعی بود که در ادامه به موضوع حاکمیت اسلامی در شب‌های ماه محرم رسید. 

این فعال فرهنگی گفت: سخنرانی ماه رمضان امسال نیز در ادامه تبیین همین مسئله، به صورت دقیق‌تر وارد بحث «ایجاد تمدن نوین انقلاب اسلامی» شد. چیستی، چرایی و چگونگی ایجاد تمدن نوین اسلامی بر اساس زیر ساخت انسانی آن، موضوع سخنرانی شب‌های ماه مبارک رمضان 1401 است که با عنوان «ایمان سازنده»، به نقش فرد، خانواده و جامعه در ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره دارد. 

مهدوی‌نژاد اظهار کرد: ریز موضوعاتی مانند مفهوم تمدن اسلامی و سابقه‌ آن، امکانات و فرصت‌های تمدنی که اکنون در اختیار ما است، چه رسالتی در ایجاد تمدن به عهده داریم، نقش انقلاب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی، چگونگی تربیت فرد، خانواده و جامعه تمدنی و... در شب‌های ماه مبارک رمضان تبیین خواهد شد.     

یادآور می‌شود قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و مداحی و سینه‌زنی کربلایی محسن محمدی‌پناه نیز بخش های دیگری از این محفل معنوی است. این دورهمی به میزبانی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱  در مسجد جامع کبیر یزد پذیرای قدوم مهمانان الهی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha