آشنایی با قاری و مناجات‌خوان مسجد دانشگاه یزد + فیلم
کد خبر: 4050067
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

آشنایی با قاری و مناجات‌خوان مسجد دانشگاه یزد + فیلم

علیرضا عسکری وزیری از قاریان و مناجات‌خوانان مسجد دانشگاه یزد است که نوای گرم و دل‌نشینش، حال و هوای اوقات شیرین و روح‌بخش سحرهای ماه مبارک رمضان را در دل‌ها زنده می‌کند.

علیرضا عسکری وزیری، کارشناس دانشکده الهیات دانشگاه یزدعلیرضا عسکری وزیری از قاریان و مناجات‌خوانان مسجد دانشگاه یزد است که نوای گرم و دلنشینش، حال و هوای اوقات شیرین و روح‌بخش سحرهای ماه مبارک رمضان را در دل‌ها زنده می‌کند. تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان و در فضای مسجد دانشگاه به پای صحبت‌های این قاری قرآن نشستند که در ادامه می‌خوانید: 

علیرضا عسکری وزیری که اکنون کارشناس دانشکده الهیات دانشگاه یزد است، با بیان سوابق اجرایی خود در این دانشگاه اظهار کرد: از سال 1378 به صورت نیروی شرکتی در اداره آموزش علوم پایه به عنوان کارشناس آموزشی دانشجویان رشته‌های ریاضی، علوم کامپیوتر و آمار در دانشگاه یزد مشغول به کار شدم.

وی که به دلیل صوت زیبا در تلاوت آیات قرآن، قرائت ادعیه، اقامه و اذان در مسجد دانشگاه یزد بین همکاران شناخته شده است، درباره علاقه خود به این کار از سنین نوجوانی گفت: از ابتدای دوران پر شور و هیجان نوجوانی علاقه وافری به قرائت قرآن مجید و ادعیه داشتم و از همان دوران با تمام قدرت و شوق زیاد شروع به تمرین کردم. 

عسکری افزود: در اوایل دهه 70 در رشته تحقیق از شهرستان تفت برای مسابقات استانی انتخاب شدم که مقام چهارم به من تعلق گرفت، البته معتقد هستم در آن مسابقات باید مقام سوم را کسب می‌کردم اما متأسفانه در حقم اجحاف شد. همین موضوع در آن مقطع تا حدودی باعث دلسردی بنده شد.

وی ادامه داد: با وجود همه این اتفاقات از علاقه خود دست برنداشته و مسیرم را به گونه دیگری انتخاب کردم و اکنون برای خلوت خود، مساجد محله و حتی اگر در مسجد دانشگاه داوطلبی برای قرائت قرآن، دعا و اذان نباشد، با کمال افتخار آن را تلاوت می‌کنم.

عسکری در ادامه حالت عرفانی را که موقع تلاوت قرآن کریم، قرائت ادعیه و مناجات‌خوانی به دست می‌آورد، این‌گونه شرح می‌دهد: در موقع تلاوت آیات قرآن به صورت ترتیل، چنان شیفته کلام پروردگارم می‌شوم که قابل توصیف نیست. همچنین روزهایی که آیات قرآن کریم را بعد از نماز صبح تلاوت می‌کنم، آن روز از نظر معنوی و مادی برایم بسیار روز خوب، پربرکت و روشنی است.

این کارمند دانشکده الهیات که شغلش نیز بی‌ارتباط با علاقه‌اش نیست، قرآن کریم را آینده‌ای روشن و دل انگیز توصیف می‌کند که دامنه آن وسیع و بی‌نهایت است و گفت: تلاوت آیات قرآن تأثیرات مثبت بر روی خواننده و حتی شنونده آن می‌گذارد.

همکاران علیرضا عسکری وزیری در دانشگاه یزد صدای وی را شبیه به صدای زنده‌یاد استاد سیدقاسم موسوی قهار، مناجات‌خوان پیشکسوت دعای سحر رادیو می‌دانند.

 
انتهای پیام
captcha