برگزاری همایش «پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها» در یزد
کد خبر: 4050653
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱

برگزاری همایش «پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها» در یزد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد از برگزاری چهارمین همایش ملی «پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها» در روز 11 خردادماه سال جاری به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

همایش پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محبوبه وفائیان، دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، 29 فروردین ماه در نشست هماهنگی چهارمین همایش پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون سه همایش در این راستا و در سطح کشور برگزار شده و امسال شاهد برگزاری چهارمین همایش ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در این زمینه به خوبی صورت گرفته و از استان‌های مختلف شرکت کردند درخواست کرد: امسال نیز از سوی دانشگاه یزد با تدابیر لازم و برنامه‌ریزی دقیق، اطلاع رسانی به نحو احسن صورت گیرد تا شاهد مشارکت حداکثری از سطح کشور باشیم.

وفائیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرحی در قالب سفیران فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر در سطح استان گفت: تا هنگامی که اقدامات ما در عرصه فرهنگی پررنگ نشود، نگاه مردم میدانی خواهد بود به نحوی که اقدامات پلیس در مرزها و برخورد با اشرار باید انجام شود، این در حالی است که سنگر مبارزه فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر نیاز به افرادی دارد که دغدغه اولیه پیشگیری از مواد مخدر را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه درخواست داریم در شناسایی افراد شایسته، نخبه، چهره‌های علمی و مردمی و هر فردی که از محبوبیت اجتماعی برخوردار باش، به عنوان چهره‌های فرهنگی در زمینه پیشگیری به ما کمک کنند، گفت: در این راستا 35 سفیر فرهنگی در استان معرفی می‌شوند. 

محسن رفیعیان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها اظهار کرد: این همایش با محوریت شیوع‌شناسی، سبب‌شناسی، آسیب‌شناسی و ارزیابی طرح‌های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در محیط‌های خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، کاری، و همچنین ارائه الگوهای مطلوب و تجارب مؤثر مرتبط با مداخلات و پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در محیط‌های خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، کاری اعم از کارگری، اداری، نظامی برگزار می‌شود.

وی بهره‌‌گیری از فناوری واقعیت مجازی، فناوری بازی‌های برخط برای آموزش مهارت‌های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، استخراج مدل منطقی، مدل ریاضی و توسعه شبیه‌ساز برای مداخلات حوزه پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، الگوی مدیریت شهری و پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، تفاوت الگوی مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در مردان و زنان و برنامه‌های پیشگیرانه مرتبط با آن، نقش رسانه ملی در پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، نقش پاندمی کرونا در افزایش اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه مرتبط با آن را از محورهای ویژه این همایش ذکر کرد.

رفیعیان آخرین مهلت ارسال آثار را دهم اردیبهشت ماه ذکر کرد و گفت: پس از دریافت آثار، داوری آغاز و نتایج آن در 20 اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و برترین‌ها نیز در روز همایش که 11 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد با اشاره به برگزاری 4 پیش نشست ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین کارکنان معدن گفت: چهار پیش نشست دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و تا قبل از زمان برگزاری همایش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha