بیانیه حوزه علمیه خواهران یزد در گرامیداشت روز قدس
کد خبر: 4053185
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

بیانیه حوزه علمیه خواهران یزد در گرامیداشت روز قدس

حوزه علمیه خواهران استان یزد به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر و از عموم مردم دارالعباده و دارالعلم استان یزد برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرده است.

بیانیه حوزه علمیه خواهران یزد در گرامیداشت روز قدسبه گزارش ایکنا از یزد، حوزه علمیه خواهران استان یزد به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس 1401 در بیانیه‌ای آورده است: امام خامنه‌ای فرمودند: «ماجرای فلسطین همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است.» لذا روز جهانی قدس امسال، در شرایطی شکل می‌گیرد که استکبار جهانی تمام قوا و اندیشه شیطانی خود را منسجم کرده تا مسئله فلسطین را وارونه نشان دهد و جای ظالم و مظلوم را در اذهان جهانی عوض کند.

بسیاری از سیاست‌مداران دنیا و رسانه‌های جهان و حتی بعضی دولت‌های اسلامی دهان خود را بسته‌اند و نه تنها نسبت به این موضوع، واکنش نشان نمی‌دهند؛ بلکه در حال عادی‌سازی روابط سیاسی و ارتباطات اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی هستند. لکن آزاداندیشان جهان و وجدان‌های بیدار با مجاهدت‌های هوشمندانه و ثمرات خون‌های پاک شهدای مقاومت، حقیقت ماجرا را درک کرده و با شیوه‌های مختلف به تبیین واقعیت پرداخته‌اند. 

حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن دعوت از جامعه مؤمن و استکبار ستیز مردم استان یزد، برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام می‌دارد:

1.براساس آموزه‌های قرآنی حمایت از مظلوم و مستضعف در برابر ظالم یک اصل اساسی در سیاست خارجی نظام اسلامی است. خداوند متعال در قرآن کریم کسانی که از مردان و زنان مظلوم دفاع نمی‌کنند، توبیخ کرده است. «وَمَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء ...» 

2.روز جهانی قدس، این ثمره پرافتخار امام راحل عظیم‌الشأن روز فریاد ظلم ستیزان و تحقق توصیه نورانی مولا امیر المومنین(ع) است که فرمود: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً». قلب‌های سلیم جهان، قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را همراهی می‌کنند و نخواهند گذاشت مشعل مقاومت و شعله‌های خروشان آتش قهر امت اسلامی علیه اسرائیل با تزویر استکبار و خیانت مزدوران منطقه‌ای خاموش شود.

3.فداکاری‌های جوانان، توانمندی‌های رزمندگان، خون‌های شهدای مظلوم جبهه مقاومت و جهاد تبیین رسانه‌های حق مدار، عرصه را بر رژیم جنایتکار صهیونیست  تنگ کرده و هراس و وحشت بزرگی بر جانشان انداخته است. تقدیر فلسطین با نصرت الهی و مبارزه در حال رقم خوردن است و پیروزی مجاهدان در راه خدا، نزدیک است. «أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ»

4.جوامع و دول اسلامی موظف هستند مسئله فلسطین را اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام بدانند و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بشتابند. سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم سُست‌، بی‌پایه‌ و پوشالی صهیونیستی ثمره‌ای جز خواری و ذلت برایشان نخواهد داشت. آینده از آن مقاومت است و «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکنّ المنافقین لایعلمون». 

انتهای پیام
captcha