بهره‌مندی 5000 مددجوی یزدی از خدمات مشاوره‌ای
کد خبر: 4057703
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

بهره‌مندی 5000 مددجوی یزدی از خدمات مشاوره‌ای

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد از ارائه پنج هزار مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد خبر داد.

بهره‌مندی 5000 مددجوی یزدی از خدمات مشاوره‌ایبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی‌منش، معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای مکمل و پیوست ارائه سایر خدمات این نهاد به مددجویان است اظهار کرد: سال گذشته 5000 مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

وی افزود: از جمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت به‌سر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آنان بسیار مهیا است، بنابراین این نهاد برای جلوگیری از انحراف این طیف وسیع و کاهش بروز ناهنجاری‌ها زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آنان با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: سالم‌سازی و رفع کمبودهای فکری، فرهنگی و عاطفی در پرتو مشاوره و راهنمایی راه‌حل ریشه‌کنی و مبارزه با مشکلات و معضلات خانواده‌های نیازمند است.

وی گفت: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها از جمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره با انعقاد قراردادهای همکاری برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

اسلامی‌منش بیان کرد: مشاوره از یک‌ طرف نقش پیشگیری‌کننده از بروز مشکلات و از طرفی دیگر نقش درمان‌کننده دارد و می‌تواند در رفع و یا کاهش مشکلات و آلام ناشی از آن مؤثر واقع شود.

وی یادآور شد: صیانت از سلامت روانی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی، شغلی و همسرگزینی، شکوفایی و بالندگی استعدادهای تحصیلی و شناخت مشکلات روحی و روانی در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی از دیگر اهداف این نهاد در هدایت و راهنمایی نیازمندان و مددجویان است.

یادآور می‌شود سال گذشته سلامت روان 4300مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در قالب پرسشنامه سنجیده و خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به آنان ارائه شد.

انتهای پیام
captcha