اجرای طرح «سامان خانواده» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4058278
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

اجرای طرح «سامان خانواده» در یزد آغاز شد

نشست شورای اداری استان یزد به ریاست استاندار و با دستور کار آغاز اجرای طرح نهضت فراگیر اقدام و عمل در حوزه خانواده با شعار همسان‌سازی ادبیات، روان‌سازی عملیات و شبکه‌سازی با عنوان «سامان خانواده» برگزار شد.

اجرای طرح «سامان خانواده» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، نشست شورای اداری استان یزد، 29 اردیبهشت‌ماه به ریاست مهران فاطمی، استاندار یزد و با دستور کار آغاز اجرای طرح نهضت فراگیر اقدام و عمل در حوزه خانواده با شعار همسان‌سازی ادبیات، روان‌سازی عملیات و شبکه‌سازی با عنوان «سامان خانواده» برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست ضمن قدردانی از افراد دخیل در تدوین طرح سامان خانواده، اظهار کرد: این طرحِ کارشناسی، دارای مدل عملیاتی و برخوردار از شاخص‌ها و استانداردهای لازم، ما حصل قریب به هشت سال مطالعه و هم‌اندیشی افراد نخبه و صاحب نظر در این حوزه است.

وی طرح سامان خانواده را یکی از برنامه‌های ذیل محور فرهنگ برنامه تحولی استان دانست و افزود: برنامه‌های تحولی استان، اُمهات برنامه‌های استان هستند و همه دستگاه‌های استان موظف به تسریع در اجرای این برنامه‌ها و پیشبرد آن‌ها به بهترین شکل ممکن هستند.

استاندار یزد بیان کرد: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عملکرد دستگاه‌ها در خصوص برنامه تحولی استان را به‌صورت سه ماهه ارزیابی خواهد کرد و در صورت مشاهده عملکرد نامطلوب دستگاهی در چارچوب وظایف تعریف شده برای آن، به مدیر دستگاه کارت زرد داده می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه کارت زرد به منزله تذکر به مدیر و دستگاه و ارائه فرصت سه ماهه جهت جبران عقب‌ماندگی ایجاد شده است، افزود: در صورتی که دستگاه در فرصت ارائه شده عقب‌ماندگی ایجاد شده را جبران نکند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نامه‌ای عملکرد نامناسب را گزارش می‌دهد و متعاقب آن مدیر و معاونان دستگاه مربوطه بدون هیچ تعارفی عزل می‌شود.

وی با تأکید بر هم‌افزایی همه دستگاه‌های استان در اجرای طرح سامان خانواده و لزوم هزینه اعتبارات حوزه خانواده و جمعیت هر دستگاه در این راستا، افزود: این مهم به منزله مصوبه شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است و دستگاه‌های اهمال کار در این زمینه، به دیوان محاسبات معرفی خواهند شد.

استاندار یزد بیان کرد: امید است با اجرای هرچه بهتر و هماهنگ‌تر این طرح، شاهد افزایش شاخص ازدواج و فرزند آوری و اُفت شاخص طلاق استان در افق سه یا چهار ساله باشیم.

فاطمی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت، بیان کرد: تبعیت از امر ولی و امام جامعه بر ما یک تکلیف شرعی و قانونی است، لذا مفاد طرح سامان خانواده باید استخراج و به‌عنوان استان الگو، اقدامات و برنامه‌های لازم را انجام دهیم.

وی از پیگیری و تصویب مصوبات مربوطه به مسائل این حوزه در قالب شوراهای تخصصی هر حوزه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان جهت تحقق اهداف و برنامه‌های طرح سامان خانواده و ارزیابی دستگاه به دستگاه فعالیت‌های مربوط این حوزه و اعمال سیستم تشویق و تنبیه براساس عملکرد هر دستگاه در این حوزه، خبر داد.

انتهای پیام
captcha