عضویت 29 هزار یزدی در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر
کد خبر: 4058917
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

عضویت 29 هزار یزدی در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد از عضویت 29 هزار و 110 نفر در این صندوق خبر داد و گفت: این صندوق در سال گذشته به لحاظ سهمیه تکلیفی در سطح کشور در رتبه برتر قرار گرفت.

حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد،به گزارش ایکنا از یزد، حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، امروز، 1 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صندوق یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور و تنها صندوق بیمه اختیاری است که انتقال سوابق به دیگر بیمه‌ها از مزایای عضویت این صندوق است و اگر بتوانیم این مزیت صندوق را تبیین و مردم با آن آشنا شوند، می‌توان ظرفیت بیمه‌ای را در استان تقویت کرد.

وی ادامه داد: نزدیک به 29 هزار و 110 نفر به نحوی عضو این صندوق هستند که از این تعداد 25 هزار نفر بیمه شده و 15 هزار و 256 نفر بیمه شده فعال هستند که به صورت مستمر بیمه‌پردازی می‌کنند. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه 4030 نفر مستمری بگیر داریم، گفت: به ازای هر چهار نفر بیمه شده در صندوق یک نفر حقوق‌بگیر هستند.

وی به پرداخت مستمری 1551 نفر از بازماندگان، 778 نفر سالمندان، 1592 نفر بازنشستگی پیش از موعد و 109 نفر از کارافتاده اشاره کرد و گفت: پرداختی مستمری این صندوق در قالب بازنشستگی، کارافتادگی و فوتی صورت می‌گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شرایط عضویت در این صندوق به آسانی امکان‌پذیر است بیان کرد: افراد به راحتی می‌توانند در این صندوق عضو شوند و از بروکراسی اداری دور است و برای عضویت نیاز به حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد نزدیک به 14 درصد جمعیت روستایی دارد بیان کرد: جامعه هدف مشمول صندوق از آمار پایینی برخوردار است البته پیش بینی می‌شود 69 هزار نفر فاقد بیمه داریم که نزدیک به 29 هزار نفر در این صندوق بیمه‌پردای کردند.

وی ادامه داد: در استان یزد با تلاش مضاعف و اقداماتی که نسبت به معرفی صندوق و خدمات ارائه شده بویژه برقراری مستمری صورت گرفت، 1400 سال شکوفایی استان بود به نحوی که 157 درصد رشد سهمیه تکلیفی داشتیم و تنها استانی بودیم که سهمیه تکلیفی را بیش از آن محقق کرد. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه سهمیه تکلیفی استان 2958 نفر در سال بود اما 4663 نفر محقق شد، نسبت پوشش بیمه شدگان درجامعه هدف را 33/7 درصد اعلام کرد و گفت: پوشش بیمه ای قالیبافان نیز انجام شد که در این زمینه قریب 900 نفر که فاقد بیمه بودند، به همت صندوق بیمه شدند.

وی، حضور مستمر در شهرهای زیر 20 هزار نفر، پوشش بیمه‌ای برای اقشار مختلف جامعه مثل کارگران ساختمانی، زنان خانه دار و ...، استفاده از ظرفیت ادارات و سازمان‌های مرتبط با جامعه هدف را از اولویت‌های این نهاد در سال جاری برشمرد.   

ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: اکنون بیشترین عضویت برای صندوق در شهرستان‌های تفت و مهریز و کمترین عضویت مربوط به شهرستان‌های بافق و اردکان است.

انتهای پیام
captcha