خودکفایی در تأمین فناوری‌های راهبردی گام اول تولید دانش‌بنیان است
کد خبر: 4058919
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

خودکفایی در تأمین فناوری‌های راهبردی گام اول تولید دانش‌بنیان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با تأکید بر اینکه نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب با یک فرایند کارشناسی و مبتنی بر نیازهای کشور انجام شده است، گفت: گام اول تولید دانش‌بنیان خودکفایی در تأمین فناوری‌های راهبردی است.

تمرکز بر فناوری مورد نیاز کشور اولویت اصلی در تولید دانش‌بنیان باشدبه گزارش ایکنا از یزد، سید مسعود عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، امروز، 1 خردادماه در اولین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، به اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری سازی دستاوردهای آنها پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با یک فرایند کارشناسی و مبتنی بر نیازهای کشور انجام گرفته است، بیان کرد: اولویت اول در تولید دانش بنیان باید تمرکز بر روی فناوری مورد نیاز کشور باشد و همچنین در تولید دانش بنیان، باید کشور را از واردات محصولات و فناوری‌های راهبردی بی‌نیاز کنیم و پس از بررسی‌های دقیق، نیاز اساسی کشور در زمینه واردات شناسایی و بر تولید دانش بنیان آن محصول و یا فناوری تمرکز شود.

عظیمی نداشتن روحیه کار تیمی و عدم تشخیص نیازهای مهم استان را از دلایل عدم موفقیت برخی شرکت‌های دانش بنیان استان دانست و بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف استان اعم از صنایع، کشاورزی و ... به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تحقیق و توسعه تأکید کرد.

وی نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در راستای توسعه شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و پیشبرد اهداف این شرکت‌ها مهم دانست.  

عندلیب اردکانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد نیز در این نشست، تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان و به‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های دانشگاهی را گامی لازم و مهم جهت تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و با تقدیر از اهتمام ویژه استاندار یزد به این موضوع، همراهی و همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در مسیر توسعه دانش بنیان اعلام کرد.  

انتهای پیام
captcha