اهدای ۱۰۰۰ لبخند به نیابت از ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز دارالعباده
کد خبر: 4059521
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

اهدای ۱۰۰۰ لبخند به نیابت از ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز دارالعباده

طرح اهدای ۱۰۰۰ لبخند به نیابت از ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز دارالعباده یزد با عنوان «به رسم مولا» در راستای اکرام ایتام با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد رونمایی شد.

اهدای 1000 لبخند به نیابت از 1000 شهید دانش‌آموز دارالعبادهبه گزارش ایکنا از یزد، طرح اهدای 1000 لبخند به نیابت از 1000 شهید دانش‌آموز دارالعباده یزد با عنوان «به رسم مولا» در راستای اکرام ایتام، 3 خردادماه با حضور علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، پورسلمان مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان رونمایی شد. 

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم با تقدیر از اجرای این طرح اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای، ورزشی کاملاً ایرانی و متعلق به ماست که پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است و دستگیری از افراد نیازمند رسم و روش پهلوانان و جوانمردان بوده که در این ورزش نمود ویژه ای پیدا کرده است.

عزیزی افزود: در دین اسلام دستگیری از نیازمندان و اکرام ایتام مورد تأکید فراوان است و حضرت علی(ع) که نمونه بارز جوانمردی و فتوت است، در کمک به نیازمندان و یتیم‌نوازی پیشتاز همگان بوده است که باید با تأسی از این منش در راستای کمک به نیازمندان اقدام کرد.

علیرضا پورسلمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای را پشت سر گذاشتیم و چه اقدامی بهتر و بالاتر از دستگیری از نیازمندان و ایتام است.

وی افزود: این ورزش برای پرورش جسم و آموزه‌های معنوی و ارتقای روح هم کاربرد دارد که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و کمک به نیازمندان از خصوصیات بارز پهلوانان است.

یادآور می‌شود طرح هدیه 1000 لبخند به نیابت 1000 شهید دانش آموز استان یزد با مشارکت هیئت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان، کمیته امداد امام خمینی استان یزد و بسیج ورزشکاران استان آغاز و حمایت از 1000 یتیم معرفی شده توسط ورزشکاران زورخانه استان یزد و ارتقا نقش اجتماعی زورخانه‌های استان با ایجاد مراکز نیکوکاری از اهداف این طرح است که در راستای اجرایی شدن این اهداف کمیته امداد امام خمینی شناسنامه ایتام تحت پوشش این نهاد را در اختیار هیئت پهلوانی و زورخانه ای قرار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha