نمایش «ناله‌های بی‌صدا» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4067220
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

نمایش «ناله‌های بی‌صدا» در یزد اجرا می‌شود

نمایش «ناله‌های بی‌صدا» به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در روزهای هشتم و نهم تیرماه در حسینیه بزرگ شهدای مریم‌آباد یزد اجرا می‌شود.

نمایش ناله‌های بی‌صدابه گزارش ایکنا از یزد، نمایش «ناله‌های بی‌صدا» به مناسبت شهادت امام جواد(ع) از ساعت 21 روزهای هشتم و نهم تیرماه در حسینیه بزرگ شهدای مریم‌آباد یزد اجرا می‌شود.

یحیی صفدرخان، تهیه‌کننده این اثر با اشاره به اینکه این نمایش در راستای پویش مردمی «هر حسینیه، یک نمایش» و با همکاری گروه هنری آیینی نغمه اجرایی می‌شود، به ایکنا گفت: حدود یک سال و نیم گذشته، اجرای نمایش مذهبی با بهره‌مندی از سبک جدید در راستای رونق حسینیه‌ها در ایامی غیر از محرم و صفر کلید خورد.

وی ادامه داد: این سبک جدید در واقع تلفیقی از تعزیه و تئاتر است که به مناسبت‌های مختلف در حسینیه‌های سطح شهر و با استفاده از ظرفیت جوانان محلات اجرا می‌شود. 

صفدرخان با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در حسینیه‌های محلات مختلف گفت: نمایش ناله‌های بی‌صدا ویژه شهادت امام جواد(ع) و در حسینیه بزرگ شهدای مریم‌آباد برنامه‌ریزی شد که سخنرانی امام جماعت محله، اجرای نمایش و سپس مداحی و سینه‌زنی یکی از مداحان محله مریم‌آباد را خواهیم داشت.

این هنرمند یزدی گفت: هدف از این اقدام این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا هر خانواده یزدی و با هر وسع مالی بتوانند نمایش و تئاترها را کاملاً رایگان از نزدیک دیده و با سبک و سیره ائمه اطهار آشنا شوند.

وی بهره‌مندی از ظرفیت جوانان محلات مختلف را از دیگر اهداف اجرای این پویش برشمرد و گفت: وقتی نمایشی در محله‌ای و یا حسینیه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود، در واقع برای هر اقدامی از جوانان همان محله استفاده خواهد شد.

صفدرخان افزود: با توجه به اینکه در اکثر مواقع حسینیه‌های یزد در ایام خاص برنامه دارند و در طول سال بلااستفاده هستند، این پویش به رونق دهی حسینیه‌ها در طول سال کمک می‌کند. 

این تهیه‌کننده یزدی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی شاهد تغییر سبک تئاترها و نمایش‌ها هستیم بیان کرد: برای اولین‌بار این تئاتر با سبکی متفاوت در یزد در حال برگزاری است و قطعاً مورد استقبال خانواده‌ها و جوانان قرار می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد: این تئاتر به نوعی روضه زنده محسوب می‌شود که بر اساس روایات و مستندات معتبر از کتب مختلف گردآوری و اجرایی شده و در واقع اجرایی بین تعزیه و تئاتر محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha