جوانان یزدی از آموزش‌های پیش از ازدواج بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 4068631
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

جوانان یزدی از آموزش‌های پیش از ازدواج بهره‌مند می‌شوند

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری دوره‌های آموزشی 16 ساعته آموزش‌های پیش از ازدواج با موضوع «ازدواج و خانواده» ویژه جوانان سطح استان خبر داد.

مهدیه جمشیدی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد مهدیه جمشیدی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج در این استان، از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج خبر داد و اظهار کرد: این دوره‌ها با موضوع «ازدواج و خانواده» به صورت رایگان برای عموم جوانان در سطح استان برگزار می‌شود و زمینه آگاه‌سازی و کمک به شکل‌گیری ازدواج‌های موفق و پایدار را ایجاد می‌کند.

وی مخاطبان این طرح را جوانان مجرد با اولویت گروه سنی 15 تا 35 سال عنوان کرد و گفت: فراگیران پس از گذراندن 16 ساعت آموزشی مذکور، می‌توانند گواهینامه پایان دوره آموزشی را دریافت کنند.

جمشیدی آشنایی با مهارت‌های خودشناسی، انتخاب همسر و معیارهای آن، آشنایی با مبانی، فلسفه و کارکرد ازدواج شامل ازدواج و سلامت روان، ازدواج و سلامت جسم، ازدواج وسلامت معنوی، ازدواج و سلامت اجتماعی، همچنین پیامدهای تأخیر در ازدواج، راهکارهای تسهیل موانع ازدواج، اشرافیت و تجمل‌گرایی، مظاهر فرهنگ غرب،آسیب‌های قبل از ازدواج، آموزش خویشتنداری در روابط پیش از ازدواج و آسیب‌های روابط دختر و پسر را از سرفصل‌های مطرح شده در این نشست‌ها عنوان کرد.

وی برگزاری جشن بزرگ «زیباترین پیوند» در هفته ازدواج با حضور 55 زوج جوان، ارائه مشاوره رایگان در هفته ازدواج در سراسر استان، برپایی ایستگاه‌های ترویج ازدواج، برگزاری همایش بزرگ فعالان خانواده، ایجاد کمپین رسانه‌ای برای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، رونمایی از طرح شبکه ملی سمن‌های فعال حوزه ازدواج و خانواده، رونمایی از تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای حوزه ازدواج، خانواده و توسعه اجتماعی جوانان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

جمشیدی از برگزاری پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران در این هفته خبر داد و گفت: این پویش شامل جمع‌آوری کمک‌های نقدی جهت تأمین جهیزیه نیازمندان، اهدای تخصص در زمینه کمک‌های پزشکی، املاک، کاریابی، خدمات مرتبط با جشن‌های عقد و عروسی و ...،  اهدای وقت در زمینه مشاوره روانشناختی، اخلاقی و تربیتی، حقوقی، بهداشتی و دینی، پویش مشارکت مردمی از زیرزمین خانه‌ها تا خانه‌های بخت، پویش نه به تماشای جهیزیه خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی ویژه افراد مجرد و متأهل، شب شعر خانواده، نقد فیلم، تجلیل از زوجین موفق و برتر و ...از دیگر برنامه‌ها در طول هفته ازدواج است.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، اجرای برنامه نمادین پرواز بالن آرزوها با حضور زوجین جوان، برگزاری نشست ویژه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و تجلیل از اعضای سمن‌هایی که در سال 1400 و 1401 ازدواج یا فرزنددار شده‌اند، طرح هر مسجد یک جهیزیه، تخصیص بلیت رایگان سینما به زوجین 1400 و 1401 را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته ازدواج اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha