اعطای بیش از ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به قرآنیان یزد
کد خبر: 4071037
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

اعطای بیش از ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به قرآنیان یزد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد از اعطای بیش از ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان به جامعه قرآنی استان خبر داد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد، روز گذشته، 24 تیرماه در مجمع عمومی این اتحادیه در امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد با اشاره به گزارش عملکرد این اتحادیه اظهار کرد: سال گذشته 25 جلسه هیئت مدیره برگزار شد که بیش از 100 مصوبه به همراه داشت و خوشبختانه اکثریت مصوبات اجرایی شده است.

وی انتشار 19 سری از خبرنامه الکترونیکی اتحادیه در جهت معرفی مؤسسات قرآنی و انتشار فعالیت‌های اتحادیه، برگزاری کارگاه یک‌روزه «توانمندسازی مدیران قرآنی» ویژه مدیران مؤسسات قرآنی، تشکیل پرونده عضویت بیش از 86 مؤسسه در اتحادیه و واگذاری طرح‌های قرآنی اوقاف به اتحادیه را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.

مطهریان ادامه داد: توزیع قرآن کریم و کتب مذهبی در مراکز مختلف قرآنی استان یزد از دیگر اقداماتی است که این اتحادیه انجام می‌دهد، بنابراین در این راستا و در سال گذشته بیش از یک هزار جلد اهدایی از طرف اداره‌کل ارشاد، بین مراکز قرآنی توزیع شد.

وی از راه‌اندازی پلتفرم جامعه آموزش مجازی سریر در این استان خبر داد و گفت: این اقدام به منظور برگزاری غیرحضوری جلسات و کلاس‌های قرآنی به صورت رایگان در سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد، برگزاری نشست فصلی با مؤسسات با هدف تشریح طرح‌های قرآنی اوقاف و اعلان فراخوان به مؤسسات جهت اعلام آمادگی برای برگزاری طرح‌ها، برگزاری نشست هم اندیشی اتحادیه با مدیران امامزادگان شاخص استان، ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌های مؤسسات قرآنی استان از طریق گفت‌وگوی زنده مدیرعامل اتحادیه با رادیو یزد، انجام امور ثبتی مؤسسات قرآنی و بررسی مشکلات مالیاتی مؤسسات را از دیگر اقدامات این اتحادیه اعلام کرد.

وی از برگزاری نشست‌هایی با مسئولان استان در راستای رفع مشکلات مؤسسات خبر داد و گفت: در این زمینه نشست استاندار با جامعه قرآنی استان و همچنین برای اولین بار در کشور نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور جامعه قرآنی استان برگزار و استاندار و اعضای این شورا از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مشکلات مؤسسات و فعالان قرآنی قرار گرفتند.

مطهریان افزود: نشست هیئت مدیره اتحادیه با مدیرکل جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جلسه با محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مشکلات مؤسسات، پیگیری بیمه معلمان قرآن از طریق رایزنی با مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان از دیگر نشست‌هایی است که در این راستا تشکیل شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد، برگزاری جلسات وقف مشارکتی قرآنی، تصویب برنامه سه ساله اتحادیه، ارتقای اپلیکیشن افق به وب اپلیکیشن و افزودن قابلیت‌های مختلف به آن و اجرای طرح جمع آوری قرآن و کتب دعای فرسوده را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در راستای صحبت‌های مهران فاطمی استاندار یزد مبنی بر تربیت چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان جلسات متعددی برگزار و کارگروهی برای پیگیری این اقدام مهم تشکیل شد و در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در سال گذشته بیان کرد: تاکنون 120 شماره مسابقه «فهم نور» از ابتدای قرآن تا پایان سوره ناس به صورت هفتگی برگزار شده که  بیش از 37 هزار کاربر شرکت کرده‌اند و 20 میلیون تومان جایزه نقدی به برترین‌های این مسابقه اهدا شد. همچنین مسابقه «قرآن صاعد» با محوریت صحیفه سجادیه در ایام ماه مبارک رمضان برگزار و بیش از 1200 نفر شرکت کردند که 6 میلیون تومان جایزه نقدی نیز اهدا شد.

مطهریان در پایان از اعطای بیش از 100 فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش 900 میلیون تومان به جامعه قرآنی خبر داد و یادآور شد: صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه در سال 1389 تأسیس و توانسته با اعطای وام قرض‌الحسنه در راستای رفع مشکلات مؤسسات گام بردارد.

انتهای پیام
captcha