پیشتازی جهاددانشگاهی در دانش‌بنیان‌ها
کد خبر: 4073382
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

پیشتازی جهاددانشگاهی در دانش‌بنیان‌ها

استاندار یزد با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال گفت: جهاددانشگاهی در بحث دانش‌بنیان پیشتاز بوده است پیش از اینکه این مبحث به این معنا و مفهوم مطرح و مورد توجه باشد.

مهران فاطمی، استاندار یزدمهران فاطمی، استاندار یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، در زمینه نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال اظهار کرد: جهاددانشگاهی در بحث دانش‌بنیان پیشتار بوده است قبل از اینکه این مبحث به این معنا و مفهوم مطرح و مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: در بحث رویان دکتر کاظمی‌آشتیانی آن را دنبال کرد و به همت این شهید بزرگوار راه‌اندازی شد و البته فناوری سلول‌های بنیادین پس از این اقدام به خوبی در این نهاد انقلابی رقم خورد و به اتفاقات خوبی در سطح جامعه منجر شد.

فاطمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌ پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش و کارآفرینی و تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان در سال 1400 گفت: در این نمایشگاه مجموعه دستاوردهای دانش‌بنیان علمی، فناوری و کارآفرینی از سراسر کشور به نمایش گذاشته شد و واقعاً هم در حوزه کشاورزی، پزشکی، فنی صنایع الکترونیک و حتی در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در کشور می‌تواند یک نقش محوری، تعیین‌کننده و الگویی داشته باشد گفت: این نهاد با استفاده از ظرفیت و توان خود تولید درآمد دارد و این درآمدها را هم صرف اهداف و برنامه‌های تعیین شده می‌کند و این نقطه قوت جهاددانشگاهی محسوب می‌شود.

استاندار یزد بیان کرد: در استان یزد نیز فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده و در حال پیگیری است و البته اساس و بنای جهاددانشگاهی بر این مهم قرار گرفته تا با یک نگاه جهادی فعالیت داشته باشد و در عرصه دانشگاهی، علمی و پژوهشی ورود پیدا کند و این رویکرد جهادی جهادانشگاهی در تجاری سازی ایده‌های فناورانه و پیگیری این مسئله قابل تقدیر و تشکر است.

یادآور می‌شود در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی در تاریخ 1359/3/23 مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مزبور در جلسه 1359/5/16 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

انتهای پیام
captcha