1000 جهیزیه برای زوج‌های جوان یزدی تهیه می‌شود
کد خبر: 4078670
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

1000 جهیزیه برای زوج‌های جوان یزدی تهیه می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بحث خانواده و ازدواج را در اولویت فعالیت‌ها دانست و از تهیه یک هزار جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند تا پایان امسال خبر داد.

علیرضا پورسلمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علیرضا پورسلمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، شب گذشته، 25 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 85 سمن در استان اظهار کرد: البته 28 درخواست جدید در این زمینه ثبت شده که برای صدور مجوز اقدام کردند.

وی ادامه داد: در زمینه جوانی جمعیت و ازدواج بحث خانواده در اولویت فعالیت‌های این نهاد در سال جاری قرار گرفته و این نهاد امسال دبیرخانه ترویج ازدواج در استان معرفی شده و فعالیت‌های متعددی در حال انجام و پیگیری است.

پورسلمان برگزاری جشن ازدواج آسان با حضور 58 زوج را یادآور شد و گفت: یک هزار جهیزیه نیز تا پایان امسال تهیه و به زوج‌های جوان نیازمند اهدا می‌شود.

وی برتری استان در زمینه ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور را یادآور شد و گفت: صد درصد بودجه‌های ابلاغی از کشور تاکنون جذب شده و این نشان از فعالیت این نهاد در زمینه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت از افتتاح 13 طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر 11 میلیاردتومان در استان خبر داد و سالن ورزشی بانوان بهاباد را از مهمترین این طرح‌ها بیان کرد.

پورسلمان فعال بودن پروژه سالن دو و میدانی بعد از 13 سال وقفه را یادآور شد و گفت: این سالن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که می‌توان تحول خوبی را در ورزش دو و میدانی استان و اتفاقات بزرگی در این حوزه را شاهد باشیم.

اختصاص سه میلیارد تومان بودجه امسال سفر ریاست جمهوری به ورزشگاه بزرگ یزد،  ایجاد استادیوم ویژه بانوان، برگزاری رویدادهای بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی، المپیاد ایرانیان، تأکید بر ورزش قهرمانی و ... از دیگر مواردی بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان به آن اشاره کرد و از برگزاری کمپ بین‌المللی شمشیربازی در یزد خبر داد و گفت: در این زمینه حضور شمشیربازان خارجی را پس از 12 سال خواهیم داشت.

مهدیه جمشیدی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه وام ازدواج گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه هشت هزار و ۸۹ نفر کل متقاضیان وام ازدواج در استان بودند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۸۲ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند گفت: از مجموع آنها چهار هزار و ۵۰۷ نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

جمشیدی بیان کرد: در این مدت ۵۶ درصد از متقاضان وام ازدواج با جذب شش هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام ازدواج، در جذب و پرداخت تسهیلات ازدواج استان برتر کشور هستیم.

آزاده دهقان، معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: در سال جاری بیش از 17 هزار نفر از بانوان ورزشکار ساماندهی شدند هر چند در دوران کرونا در این زمینه با مشکلاتی همراه بود اما اکنون ورزش بانوان با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد و شاهد درخشش بانوان یزدی در سطح کشور هستیم.

انتهای پیام
captcha