مشکل مردم مروست در زمینه موقوفات پیگیری می‌شود
کد خبر: 4080088
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

مشکل مردم مروست در زمینه موقوفات پیگیری می‌شود

فرماندار مروست با اشاره به اینکه موقوفات مروست یکی از مشکلات مردم این شهرستان است که سالیان بسیار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

جواد دانشور، فرماندار مروستبه گزارش ایکنا از یزد، جواد دانشور مروستی، فرماندار مروست، 31 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مروست در سال 1400 از بخش به شهرستان ارتقا یافت اظهار کرد: این شهرستان دارای 45 هکتار بافت تاریخی و بکر بوده و همچنین 35 هکتار بافت تاریخی روستای ترکان به ثبت ملی رسیده است.

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی به صورت سنتی در حال انجام است و متأسفانه در زمینه سرمازدگی محصولات تاکنون اقدام مهمی از سوی مسئولان کشوری و استانی صورت نگرفته است. البته در این حوزه در حال تلاش هستیم تا کشاورزان به سمت کشاورزی نوین سوق داده شوند.

فرماندار مروست به مهمترین مطالبه مردمی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: موقوفات مروست و اراضی آستان قدس رضوی در زمینه اینکه تقریباً دو دانگ از شهرستان را برای خود می‌داند، از مهمترین مشکلات مردم در این شهرستان بوده که در طول 280 سال پیش مطرح بوده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته قرار شد مقدار زمینی که مدنظر آستان قدس رضوی است، تهاتر صورت گیرد و از اراضی و مقدار آبی از قنات‌ها و چاه‌ها که در محدوده اراضی آستان قدس است، به آنان داده شود تا بتوانیم مشکل اساسی که گریبان‌گیر مردم شده و مردم نمی‌توانند سند ساختمانی و یا تجاری داشته باشند مرتفع شود.

دانشور خسارت سیل به این شهرستان را 200 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در هفته دولت 11 پروژه به صورت شاخص با 9 هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

اکبریان، فرماندار خاتم نیز در این نشست با اشاره به افتتاح پروژه‌های هفته دولت گفت: 17 پروژه آماده بهره‌برداری در این شهرستان وجود دارد که در هفته دولت سه پروژه با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد دهقان بنادکی، فرماندار مهریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه 33 طرح قابل افتتاح برای هفته دولت مهیا شده است بیان کرد: 12 طرح با مجموع اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال با حضور مسئولان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به خسارت وارد شده از سیل اخیر در شهرستان گفت: در سیل اخیر رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد شده که به عنوان مثال در حوزه قنوات ۱۲۵ رشته از ۱۵۰ رشته بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند که با مدیران ارشد استان در حال رایزنی هستیم تا حتی‌المقدور تمامی خسارت وارد شده جبران شود.

دهقان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: فاز اول طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهرستان مهریز با ۱۷۴واحد به بهره برداری رسیده است و تحویل متقاضیان شده و فاز دوم و سوم نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در حال پیگیری است.
 
انتهای پیام
captcha