کسب 19 رتبه برتر مسابقات «قرآن، عترت و نماز» از سوی دانش‌آموزان یزدی
کد خبر: 4080642
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

کسب 19 رتبه برتر مسابقات «قرآن، عترت و نماز» از سوی دانش‌آموزان یزدی

دانش‌آموزان یزدی توانستند در چهلمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزان سراسر کشور 19 رتبه برتر این مسابقات را کسب کنند.

دانش‌آموزان یزدی برتر مسابقات «قرآن، عترت و نماز»سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان اظهار کرد: این مسابقات با هدف شناسایی و ارتقای استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی، انس بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با قرآن کریم و حرکت در جهت نیل به حیات طیبه در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی در دو محور پژوهشی و آوایی پس از دو سال برگزاری غیرحضوری ناشی از شرایط ویروس کرونا به‌صورت حضوری و باشکوه برگزار شد.
 
وی ادامه داد: دانش‌آموزان نخبه یزدی امسال نیز موفق شدند در سایه تلاش و همت جانانه خود، همراهی والدین گرامی و زحمات اساتید گرانقدر در این دوره از مسابقات خوش بدرخشند و رتبه‌های متعدد برتر کشور را کسب کنند.
 
غفاریان افزود: رشته‌های آوایی این مسابقات شامل اذان، مداحی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و حفظ ویژه و رشته‌های پژوهشی مسابقات شامل انشای نماز، احکام، تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه بود.
 
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش یزد اسامی دانش‌آموزان حائز رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات از استان یزد را به شرح ذیل اعلام کرد:
 
سیدمحمد حسینی، رشته اذان، رتبه اول
محمد حسن‌پور، رشته حفظ ۱۰ جزء، رتبه اول
محمد فیاض، رشته حفظ ۲۰ جزء، رتبه اول
محمد دهقانی، رشته حفظ ۵ جزء، رتبه اول
محمد سبحان مقصودیان، رشته قرائت تحقیق، رتبه اول
حسین رنجبر، رشته تفسیر، رتبه اول
علی حکیمی، رشته تفسیر، رتبه اول
سیدمحمد حسام‌الدین امامی، رشته انشای نماز، رتبه دوم
محمدامین رحمانی، رشته صحیفه سجادیه، رتبه دوم
محمد حسین خوش‌قلب، رشته قرائت تحقیق، رتبه دوم
ابوالفضل عبدالله‌پور، رشته قرائت ترتیل، رتبه دوم
مطهره پورمداح، رشته حفظ عمومی، رتبه دوم
محمدصادق برزگر، رشته احکام، رتبه سوم
میلاد کریمی، رشته قرائت ترتیل، رتبه چهارم
محمدامین آقایی، رشته صحیفه سجادیه، رتبه پنجم
حسین ملک‌صبا، رشته نهج‌البلاغه، رتبه پنجم
نگار مشک آبادیان، رشته صحیفه سجادیه، رتبه پنجم
هانیه زارع، رشته صحیفه سجادیه، رتبه پنجم
رضیه کرمی، رشته احکام، رتبه پنجم
 
یادآور می‌شود، مسابقات رشته‌های آوایی در آذربایجان شرقی و شهر تبریز و رشته‌های پژوهشی در خراسان رضوی، شهر مشهد مقدس برگزار شد و دانش‌آموزان ضمن آشنایی با یکدیگر و حضور در رقابتی سالم، سازنده و معنوی از فیض زیارت بارگاه هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بهره‌مند شدند.
انتهای پیام
captcha