انجمن حافظان قرآن کریم در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 4080669
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

انجمن حافظان قرآن کریم در یزد راه‌اندازی شد

انجمن حافظان قرآن کریم در مراسمی با حضور مشاور عالی استاندار یزد، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد و جمعی از حافظان قرآن کریم در یزد تشکیل شد.

تشکیل انجمن حافظان قرآن در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، انجمن حافظان قرآن کریم در مراسمی با حضور مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد، محمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد و جمعی از حافظان قرآن کریم در یزد تشکیل شد.

محمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در این مراسم با اشاره به جایگاه حافظان قرآن کریم در ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: قرار گرفتن در این مسیر توفیقی است که خداوند به فعالان این عرصه عنایت کرده و اگر اقدامی قرار است صورت گیرد باید توسط خود فعالان قرآنی رقم خورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار محترم یزد نیز در زمینه فعالیت‌های قرآنی دغدغه‌مند هستند و با توجه به تأکید رهبر انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید استان را مطرح و قول حمایت دادند.

کاظمی افزود: امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که در راستای حمایت از حافظان قرآن کریم صورت می‌گیرد، در راستای این مهم گام‌های مؤثری برداشته شود.

این فعال قرآنی با اشاره به راه‌اندازی انجمن حافظان قرآن کریم گفت: این انجمن اکنون ویژه حافظان شهرستان یزد تشکیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری حافظان قرآن کریم گام‌های مؤثری در خورشأن این جامعه برداریم و این قشر به جایگاه واقعی خود برسند.

وی یادآور شد: حفاظ در پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و پس از ثبت‌نام کارت انجمن برای آنان صادر می‌شود تا بتوانند از خدماتی که برای این قشر در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.

مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) «أهلُ القرآنِ أهلُ اللّه ِ و خاصَّتُهُ. اهل قرآن، اهل خدا هستند و خاصان درگاه او» گفت: اینکه حافظان قرآن کریم انتظار دارند به آنها توجه شود انتظار خوبی نیست، چراکه در مسیری قدم زده‌اید و حرکت می‌کنید که هیچ کسی با شما قابل مقایسه نیست. دیگران باید این انتظار را داشته باشند که مشمول دعای خیر شما باشند.

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما که امر ولی خدا را اطاعت کردید و باید از خداوند متعال بخواهیم بتوانیم در این مسیر به وظیفه خطیر خود در قبال قرآن کریم و اهل آن به خوبی و به درستی عمل کنیم.

تقوایی با اشاره به اینکه استاندار محترم بر تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم تأکید کردند گفت: این اقدام در مدت سه سال شاید به نظر سخت و تقریباً ناشدنی به نظر برسد اما با تلاش و همت و حمایت از فعالان قرآنی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه قرآن در ماه رمضان بیان کرد: در این نمایشگاه در بازدید از از مؤسسات متوجه این موضوع شدم که برخی برای اینکه چراغ مؤسسه‌ قرآنی خاموش نشود، از زندگی خود گذشته و در این راه هر اقدامی از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند و لذا این استعداد، ظرفیت و همت بلند که در جامعه قرآنی وجود دارد نشان از این است که می‌توان در مدت سه سال چهار هزار حافظ قرآن داشته باشیم اما ورود به این امر اخلاص می‌خواهد.

تقوایی با اشاره به اینکه تحقق این امر علاوه بر اینکه با اخلاص باید همراه باشد، همه ظرفیت‌ها و استعدادها نیز باید به میدان بیایند بیان کرد: اجرای طرح چهار هزار حافظ قرآن کریم مهمترین طرح فرهنگی است که قرار است در استان اجرایی شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از حفاظ برتر شهرستان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha