اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
کد خبر: 4082364
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به کاهش هزینه‌های درمانی مردم گفت: در سال جاری پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت و تأمین هزینه درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج اختصاص یافت.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت کشوربه گزارش ایکنا از یزد، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت کشور، امروز، 9 شهریورماه در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت استان یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمه از شاخص‌های مهم در دنیا محسوب می‌شود، خوشبختانه به لحاظ افزایش پوشش بیمه‌ای 6 هزار میلیارد تومان برای بیمه سه دهک پایین جامعه اختصاص یافته است. 

‌ناصحی افزود: در همین راستا طی یک روز پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شدند و این اقدام در ابتدا از قسمت حاشیه‌نشین شهرها آغاز شد و همچنین بیش از 6 میلیون نفر از سه دهک مذکور به صورت رایگان بیمه شدند.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌های درمانی مردم که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بوده است گفت: در این زمینه پنج هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب‌العلاج تخصیص یافته که در صورت نهایی شدن اساسنامه آن در شورای نگهبان شاهد حمایت قابل توجهی در این بخش خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر 20 بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت است و در این زمینه پنج درصد اختیار برعهده استان‌ها گذاشته شده است.

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت در موارد بستری نازایی و ۷۰ درصدی موارد سرپایی از دیگر مواردی بود که مدیرعامل بیمه سلامت کشور به آن اشاره کرد و از تصویب و اجرای پوشش بیمه ای بیمه سلامت از بیماران اوتیسمی  خبر داد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به بحث سلامت در کشور گفت: سلامت یکی از موارد مهم در سطح کشور و استان است و خوشبختانه این استان از بهترین پزشکان برخوردار است.

وی ادامه داد: اینکه پرداخت‌های بیمه سلامت به روز است، خبری بسیار خوب بوده و انتظار می‌رود دیگر بیمه‌ها به این سمت حرکت کنند. همچنین سعی می‌شود موانعی که در راستای ارائه خدمات بیمه سلامت وجود دارد، رفع شود.

محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اجرای صددرصدی نسخه الکترونیکی در استان اظهار کرد: استان یزد در این زمینه از استان‌های برتر و پیشتاز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد هزینه‌های درمانی این استان برای استان‌های دیگر است که بیمه شده استان‌های مختلف در یزد درمان می‌شوند گفت: عمده افرادی که مراجعه می‌کنند از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، اصفهان و اخیراً نیز خوزستان به آن اضافه شده است و به نظر می‌رسد کارگران این استان در یزد افزایش چشمگیری داشته‌اند که اقوام و آشنایان آنان برای درمان به یزد مراجعه می‌کنند.

دریجانی با اشاره به اینکه بیشترین سرباری نسبت به جمعیت را استان یزد دارد گفت: اولین استانی هستیم که بیشترین بیمار پذیری را داریم حتی از تهران و این موضوع به این دلیل است که یزد از مراکز خوب درمانی و پزشکان حاذق بهره‌مند است و البته فرهنگ یزد و برقراری ارتباطی خوب با دیگر هموطنان نیز بی‌تأثیر نبوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد تعامل و همفکری بین سازمان‌های بیمه‌گر و علوم پزشکی را از دیگر مزیت‌های این استان برشمرد.

یادآور می‌شود ساختمان جدید بیمه سلامت استان یزد با زیر بنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در هفت طبقه و هزینه ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
captcha